تأمین کننده قطعات برنجی مهره ماسوره ، اتصالات و شیرآلات اتصالات برتر

🔻🔺مهره برنجی آجدار یکی از انواع مهره های پر کاربرد در صنایع مختلف تولیدی و تزریق پلاستیک و بخصوص صنعت پرینتر سه بعدی است که استفاده از آن امکان اتصال قطعات پلاستیکی و یا پرینت سه بعدی شده به وسیله پیچ را فراهم می کند و دیگر نیازی به پرینت سه بعدی دندانه های مهره و یا استفاده از قلاویز برای دنده زنی روی پلاستیک و یا قطعه پرینت سه بعدی شده نیست.

🔻🔺به همین علت، مهره برنجی آجدار از محبوبیت بسیار خوبی در بین تولید کنندگان قطعات پلاستیکی و همچنین کاربران پرینتر سه بعدی برخوردار است. بطور معمول امکان پرینت دندانه های یک پیچ سایز کوچک مانند M۳ بوسیله پرینترهای سه بعدی FDM وجود ندارد. همچنین به دلیل ضعیف بودن جنس مواد پرینتر در مقابل فلز، دندانه های ایجاد شده با استفاده از قلاویز استحکام خوبی ندارند و خیلی زود خراب می شوند.

🔻🔺در همین راستا، جهت داشتن دنده بر روی قطعه پلاستیکی و یا مدل پرینت سه بعدی، از مهره برنجی آجدار استفاده می کنند که این دنده برنجی آجدار بعد از اتمام پروسه تزریق پلاستیک و یا پرینت سه بعدی و با استفاده از روشهای مکانیکی و یا حرارتی بر روی مدل سه بعدی جاگذاری می شود.

🔹🔸نحوه استفاده از مهره برنجی آجدار

🔻🔺مهم ترین مزیت مهره های آجدار نحوه نصب بسیار آسان این مهره است. جهت استفاده از مهره برنجی در قسمتی از قطعه پلاستیکی و یا مدل پرینت سه بعدی، می بایست سوراخی بر روی قطعه وجود داشته باشد. سوراخ را می توانید با استفاده از دریل ایجاد نمائید و چنانچه در مرحله طراحی مدل سه بعدی هستید، می توانید مدل را ویرایش کرده و سوراخی جهت مهره بر روی آن در نظر بگیرید.

🔻🔺بعد از ایجاد سوراخ روی مدل، شما نیازمند استفاده از یک عدد هویه جهت نصب مهره برنجی آجدار هستید. جهت اضافه نمودن مهره برنجی آجدار، مهره برنجی را در مرکز سوراخ قرار داده، سپس نوک هویه گرم را بر روی آن قرار دهید. اندکی صبر کنید تا کمی گرم شود،بعد آن را خیلی آرام و دقیقاً عمود بر صفحه فشار دهید.

🔻🔺بدین ترتیب گرمای مهره برنجی آجدار باعث ذوب شدن مواد اطراف سوراخ شده و مهره در قطعه فر می رود و مواد ذوب شده در داخل آجهای مهره نفوذ کرده و پیوند قوی بین مهره و قطعه پرینت سه بعدی شده ایجاد می شود.

🔻🔺نکته بسیار مهمی که می بایست در هنگام وارد نمودن مهره در داخل قطعه رعایت نمائید، عمود وارد شدن مهره در جای خود است که برای اطمینان از درست انجام شدن کار می توانید از دستگاه مربوطه که دستگاهی شبیه به دریل رومیزی است، استفاده نمائید. در صورتی که ابزار مربوطه را ندارید، بعد از اتمام کار استفاده از هویه، می توانید از یک قطعه فلزی جهت صاف نمودن مهره استفاده نمائید.

🔻🔺همچنین توجه داشته باشید که در طول پروسه استفاده از مهره برنجی آجدار، احتمال چسبیدن مهره به هویه و خارج شدن آن در هنگام جدا نمودن هویه وجود دارد که برای جلوگیری از این عمل می توانید از یک ابزار کمی جهت نگه داشتن مهره در هنگام جداسازی هویه استفاده نمائید.

🔻🔺انواع مختلفی از مهره های برنجی آجدار در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند که مهره برنجی آجدار سایز M۳ پرکاربردترین آنها بخصوص در صنعت پرینتر سه بعدی است. در هنگام تهیه مهره برنجی آجدار، سه پارامتر شامل سایز مهره، قطر خارجی مهره و طول مهره باید در نظر گرفته شود.

🔻🔺همانطور که گفته شد، این نوع مهره ها در شکل ها و طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند که از بین آنها می توان به تمام آج، نیمه آج و آج در دو طرف مهره اشاره نمود.

🔻🔺قطر خارجی مهره برنجی آج دار نیز پارامتر مهم دیگری است که باید در هنگام تهیه مهره به آن توجه نمود. مهره برنجی آجدار با قطر خارجی کمتر معمولاً ارزان تر بوده و در جاهایی که دیواره اطراف سوراخ ظریف باشد، استفاده می شود. با بزرگتر شدن قطر خارجی مهره برنجی، قیمت آن نیز زیادتر می شود.

🔻🔺دلیل تنوع در نوع آج های این نوع مهره ها، مربوط به کاربری آن است که این موضوع نیز در هنگام انتخاب و تهیه مهره باید مد نظر قرار گرفته شود.

🔻🔺مهره برنجی آجدار ارائه شده سایز M۳ در فروشگاه برنا پارت،دارای قطر خارجی ۴ میلیمتر و طول ۳ میلیمتر است. توجه داشته باشید که احتمال وجود اندکی تفاوت در محصول دریافتی با عکسهای ارائه شده در این صفحه وجود دارد. در صورتی که نوع آج یکی از پارامترهای انتخاب شماست، قبل از خرید مهره برنجی آجدار، اطلاعات لازم در مورد آن را از کارشناسان این مجموعه دریافت دارید.

مدیریت:آقای بهروز برهانی

09122054865

 

 

مجموعه لوگو های پیام رسان ایتا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهره ماسوره یکسرجوش , بالاتنه لوله سبز , مهره ماسوره , ماسوره , روپیچ توپیچ برنجی , شیرفلکه , شیرتکضرب , قطعات , شیر آلات , مهره برنجی آجدار m2 , مهره برنجی آجدار m4 , مهره برنجی آجدار m3 , مهره برنجی چیست , کاربرد مهره آجدار , خرید مهره آجدار , مهره برنجی تزریق پلاستیک , مهره آج دار ,