Address & Contact

Our Address

شیراز ، زرهی ، خیابان فلاحی

لابراتوار تخصصی پروتزهای دندانی الماس

09179002460
09392159074

?دندان ها به دلایل متفاوتی مانند پوسیدگی و آسیب دیدگی می توانند بیفتند و یا شکل طبیعی خود را از دست بدهند.کار پروتز دندان “اصلاح طرح لبخند“، جایگزینی و ترمیم دندان های افتاده و یا تغییر شکل یافته است. یک پاسخ ساده تر هم برای پروتز دندان چیست وجود دارد، پروتزهای دندانی در واقع همان دندان های مصنوعی یا روکش هایی است که بارها نام آن را شنیده اید. برخی از مزایای مهم پروتز دندان عبارت اند از:

?بازتوانی و نگهداری موثر از دهان و دندان
?حفاظت از دندان های مصنوعی جزئی
?کاهش تحلیل رفتگی استخوان فک
?افزایش کیفیت زندگی بیماران
?افزایش زیبایی

?انواع پروتزهای دندانی

?پروتز دندان ثابت

?پروتز دندان ثابت معمولا میان مردم با نام روکش دندان شناخته می شود. پس از قرارگیری پروتز دندان ثابت درون دهان، متوجه تفاوت آن با دندان های طبیعی خود نخواهید شد.مهم ترین انواع پروتز دندان ثابت عبارت اند از:

پروتز

?روکش تک واحدی دندان

?روکش دندان برای دندان های آسیب دیده بسیار مناسب است. اگر پوسیدگی دندان زیاد باشد، دندان چند بار پر شده و یا به دلیل عصب کشی تیره شده باشد، استفاده از این پروتز دندان ثابت بهترین روش است. روکش دندان به استحکام دندان کمک کرده و ظاهر آن را نیز بهبود می دهد. روکش دندان روی پایه کوچکی که درون آن قرار دارد نصب می شود

?بریج دندان

?بریج دندان بیشتر با نام پروتز دندان ثابت شناخته می شود. افرادی از این پروتز دندان ثابت استفاده می کنند که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، و یک دندان در جلو و یک دندان در عقب این دندان ها دارند. با تراش دو دندان مجاور ناحیه خالی، یک پل یا بریج بین دندان های پایه زده می شود تا ناحیه خالی پر شده و فرد دوباره توانایی جویدن داشته باشد.

?ما دو نوع بریج داریم:

?نوع معمول: شامل یک روکش (پونتیک) است که در فضای بی دندانی قرار می گیرد؛ و توسط روکش دندان های مجاور در جای خود نگه داشته می شود و در مواردی استفاده شوند که دندان های طرفین سالم باشد.

?کانتیلور : با وجودی که بریج های کانتیلور شبیه به نوع معمول هستند، اما در این نوع بریج، پونتیک توسط یک روکش به دندان نگه داشته می شود و داشتن تنها یک دندان طبیعی سالم در طرفین جای خالی کفایت می کند.

?کانتیلور معمولاً برای پر کردن جای خالی تنها یک دندان کاربرد دارد برای اینکه چنین پلی را نصب کنیم باید یک دندان طبیعی در یک طرف چپ یا راست جای خالی دندان وجود داشته باشد

?پروتز دندان متحرک

?گاهی نمی توان از پروتز دندان ثابت برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کرد. در چنین شرایطی، دندانپزشکان استفاده از پروتز دندان متحرک را تجویز می کنند.این پروتزهای دندانی را می توان به راحتی داخل دهان گذاشت و یا برداشت. پروتز دندانی متحرک بین سالمندان بسیار محبوب است؛ اما این بدین معنا نیست که جوانان از آن استفاده نمی‌کنند. پروتز دندان متحرک به ۳ دسته تقسیم می شوند:

?پروتز دندانی پارسیل

?پروتز دندان متحرک پارسیل یا تکه ای بیشتر با نام دندان تکه ای شناخته می شود. این روتزهای کرم کبالت انواع گوناگونی دارند :

?پروتزهای پارسیل تمام آکریل که در بیشتر موارد به عنوان یک درمان موقت استفاده می شود.

?پروتزهای کرم کبالت که برای درمان بی دندانی ها با انتهای آزاد (افرادی که در عقب دهان دندانی برای پایه پروتز ثابت ندارند) یا افرادی که مایل نیستند از پروتز دندان ثابت استفاده کنند، به کار می رود.

?پروتز دندان متحرک دارای ترکیب آکریل (لثه پروتز) و آلیاژ فلزی نیز از مدل های متحرک هستند. این پروتزهای دندانی متحرک به دلیل فلزی بودن گیره ها ظاهر ناخوشایندی دارند. به همین علت از یک نوع پروتز دندان پارسیل دیگر که بخش فلزی آن به رنگ دندان است، استفاده می شود.

? پروتز کامل دندان یا دست دندان

?مسلما میان انواع عکس پروتز دندان دندان هایی مانند دندان های پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز دیده اید. این پروتز دندان متحرک برای افرادی مناسب است که تمام دندان های خود را از دست داده اند. البته امروزه با وجود ایمپلنت های دندانی، استفاده از این پروتز دندان متحرک کمتر شده، اما هنوز به عنوان یک پروتز دندان ارزان استفاده می شود. پروتز کامل دندان ۲ نوع است (معمولی و لثه نرم) و ۲ بخش دارد: قسمت دندان ها و بخش صورتی پروتز که بین افراد با نام لثه پروتز شناخته می شود.

? پروتز دندان اوردنچر

?پروتز دندان متحرک اوردنچر در واقع یک دست دندان کامل است که روی دو پایه دندانی یا چند پایه ایمپلنت می نشیند. پروتز دندان اوردنچر در مقایسه با پروتز کامل دندان راحت تر است، اما به هر حال متحرک بوده و راحتی آن از پروتز ثابت دندان کمتر است.

مدیریت: مازیار رزم جویی

تاج پسته و هسته نوعی ترمیم دندان است که در مواردی که مقدار ناکافی از بافت دندان سالم برای حفظ تاج معمولی باقی مانده باشد مورد نیاز است

????????????

قبل و بعد

????????????

بلیچ رنگ pl4

 

 

لابراتوار تخصصی پروتزهای دندانی در شیراز , لابراتوار تخصصی , پروتزهای دندانی , پروتز , پروتزهای دندانی الماس , پروتز دندان ثابت ,  بریج دندان ,  پروتز دندان اوردنچر , روکش تک واحدی دندان , پروتز دندانی پارسیل , کانتیلور ,