تولید و فروش لوله های آبدهی و آبرسانی و نوار تیپ آبیاری کشاورزی

🔰 تولید نوار تیپ قطره ای کنار دوخت🔰

🔰 با مواد اولیه و ضمانت کالا🔰

عرضه و تامین لوله های پلیمری و سیاه تولید شده با مواد پتروشیمی و با کیفیت عالی

ww.zarinpipe.com

09133811728

🔰 آبدهی 3 الی 3/5لیتر در ساعت

🔰 تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای ، نواری با دیواره نازک است که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود . تیپ از جنس پلی اتیلن می باشد و به صورت تقریبا مسطح و بسیار نرم انعطاف پذیرند که هنگام ورود آب به آن پر می شود و قطره های آب از طریق درپیرهای تعبیه شده بر روی تیپ خارج می شود و پس از پایان آبیاری، تیپ دوباره به صورت مسطح در می آید.

🔰 ضخامت دیواره نوار تیپ بسیار نازک است و فاصله بین قطره چکان ها در نوار آبیاری مختلف است . از تیپ های ضخیم تر معمولا برای آبیاری زیر سطحی گیاهان مختلف استفاده می شود. نوار تیپ ها انواع مختلفی دارند.

🔰 مزایای استفاده از نوار تیپ

صرفه جویی در مصرف آب وافزایش سطح زیر کشت
نصب آسان و سریع و حمل و نقل راحت نوار تیپ (سبکی وزن)
قابلیت نصب بر روی خاک ، زیر خاک و یا حتی معلق
جلوگیری از چسبیدن جلبک و رسوبات معدنی بدلیل جنس آن
استفاده آسان در زمین هایی با شکل نامنظم
کم شدن فرسایش خاک
کاهش رشد علف های هرز
یکنواختی توزیع آب
نیاز به فشار کمتر نسبت به سایر روشها

🔰 کاربردهای نوار تیپ:

خوشبختانه نوارهای آبیاری تیپ برای انواع کشت های متراکم وردیفی مورد استفاده قرار می گیرد در کشاورزی برای آبیاری گیاهان ردیفی (مانند گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه…) و نیز گیاهان زراعی (گندم، ذرت، حبوبات…) وسیله پخش آب به اندازه کافی نزدیک گیاه نصب می‌شود تا آب از طریق نفوذ عمقی در خاک به محدوده ریشه گیاه برسد.

در سیستم آبیاری نوار تیپ، آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود. این روش در گلخانه ها نیز قابل استفاده می باشد.

🔰 انواع نوار تیپ:

نوارهای آبیاری برای روش های مختلف (سطحی و زیرسطحی) و گیاهان مختلف، با تنوع بسیار زیادی از نظر ضخامت و فاصله بین قطره چکان ها یا درزها تولید می شوند. اما پرمصرف ترین نوع آنها نوار آبیاری با ضخامت ۱75 و 200میکرون با فواصل آبدهی ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سانتی متر می باشد.

معمولاً نوارهای آبیاری از نوع درزدار و پلاک دار می باشند. نوار تیپ پلاک‌دار دارای قطره‌چکان است و در فواصل مشخص 10–20-30 سانتی متر دارای پلاک (قطره چکان) می باشند . آبدهی پلاک ها2/1-6/1-2 لیتر بر ساعت بوده وضخامت نوارهای آبیاری پلاک دار از 150 تا 200 میکرون وفشار کارکرد 8/0 تا 1 بار می باشد .

اما نوار تیپ درزدار، قطره‌چکان ندارد و به جای آن مسیری زیگزاگ شکل (زیپ مانند) در کنار آن وجود دارد که باعث شکستن فشار آب شده تا قطرات از طریق درزها خارج و به پای گیاه برسند که اصطلاحاً به درز از بغل معروف است.

🔰 مزایای نوار تیپ پلاک دار

نوار تیپ پلاکدار مزایای زیادی در کشاورزی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.
استفاده از نوار آبیاری پلاکدار نیازی به فشارقوی آب ندارد.
میزان فرسایش خاک را کاهش می‌دهد.
به دلیل وزن سبک ، حمل‌ونقل آسانی دارد.
در زمین‌های شیب‌دار به دلیل یکنواختی بهتر آبیاری با نوار تیپ پلاکدار به‌صورت بهتری انجام می‌شود.
به علت جنس پلی‌اتیلنی نوار تیپ پلاکدار، چسبیدن جلبک و رسوبات معدنی به آن ناممکن است.
از رشد و توسعه علف‌های هرز در سطح زمین جلوگیری می‌کند.
به دلیل نحوه طراحی و ساخت نوار تیپ پلاک دار، مشکل باز شدن دوخت؛ مانند نوار آبیاری درزدار در آن وجود ندارد.
گیاهان مناسب برای آبیاری با نوار تیپ پلاک دار ۲۰ سانتی متری
از نوارهای تیپ پلاک 20 سانتی دار در آبیاری انواع کشت‌های متراکم و ردیفی استفاده می‌کنند. همچنین در جدول زیر می‌توانید لیستی از گیاهان مناسب برای آبیاری با نوار تیپ پلاک دار را به کاربرد.

🔰 نوار تیپ

نوار تیپ آبیاری پلاک دار 20 سانتی یا نوار آبیاری قطره ‌ای پلاکدار برای سیستم‌های آبیاری کم‌فشار و کشت ردیفی استفاده می‌شود و بسته به نوع محصول دارای روزنه‌هایی در فاصله‌های 10، 20 و 30 سانتیمتری هستند.
 
نوار تیپ آبیاری قطره ‌ای پلاک دار 20 سانتی متری با متراژ استاندارد برای آنها 1000 متر در نظر گرفته می‌شود. این نوار تیپ پلاک دار عمر طولانی‌ ای دارد.

🔰 نوار تیپ پلاکدار (irragation flat tape)

نوار تیپ پلاکدار لوله‌ای است که دارای قطره‌چکان یا دریپرهایی است که به فواصل معین درون لوله ها تعبیه شده است. این قطره‌چکان‌ها مساحت و عمق کمی از خاک اطراف گیاهان را خیس می‌کند.
جنس نوار تیپ پلاکدار ( مشاهده تمامی نوار تیپ های پلاکدار)از مواد پلی‌اتیلنی انعطاف‌پذیر و نرم است و به‌راحتی آن‌ها را بدون شکستگی یا ترک‌خوردگی خم کرد. نوار تیپ پلاکدار ظاهری مسطح دارد؛ اما زمانی که آب وارد آن می‌شود، تغییر شکل می‌دهد و شروع به پرشدن می‌کند.

🔰 چرا ازنوار تیپ آبیاری قطره ای استفاده کنیم

نوار تیپ آبیاری قطره ای یکی از تجهیزات آبیاری قطره ای هست که بیشتر برای کشت‌های ردیفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشاورزی برای آبیاری گیاهان ردیفی مانند گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه و نیز گیاهان زراعی گندم، ذرت، حبوبات وسیله پخش آب به اندازه کافی نزدیک گیاه نصب می‌شود تا آب از طریق نفوذ عمقی در خاک به محدوده ریشه گیاه برسد.در سیستم آبیاری قطره ای، آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود. با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای می توان تلفات آب را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

یکی از بهترین و رایج ترین روش های آبیاری قطره ای، آبیاری قطره ای نواری یا تیپ یا نوار آبیاری قطره ای است برای اینکه از تلفات و هدر رفت آب جلوگیری شود آبیاری نواری تیپ، مناسب ترین گزینه می باشد که این روش جایگزین خوبی برای بسیاری از روش های آبیاری می باشد. این روش برای محصولات با نیازهای آبی مختلف استفاده می شود.

🔰 مشخصات فنی نوار آبیاری:

تا ۴ برابر سبکتر از لوله های PVC و PE
تقویت شده با نخ های پلی اتیلن
سهولت حمل و نقل و نگهداری
قابل بازیافت و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی
نصب آسان
مقاوم در مقابل اشعه UV
مقاوم در مقابل تغییرات اندازه ناشی از کشش
مقاوم در دمای ۷۰- درجه سانتیگراد الی ۷۰+ درجه سانتیگراد

مدیریت : کوروش صالحی

 

 

 

 

اتصالات نوار تیپ آبیاری قطره ای , قیمت نوار تیپ 1000 متری اصفهان , قیمت نوار تیپ 1000 متری تهران , قیمت اتصالات نوار تیپ , قیمت نوار تیپ در اصفهان , قیمت نوار تیپ, کارخانه تولید نوار تیپ در اصفهان , مشخصات نوار تیپ , نوار تیپ اصفهان , نوار تیپ پلاک دار , بهترین نوع نوار تیپ , نوار تیپ چیست ,