تولید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی مصطفی گردونی

💠 سازنده خطوط تولید کمپوت ،مربا،خیارشور، کشک ،ترشی ،زیتون،کنسرووعسل ،سس مایونز و کچاپ💠

⚙️ درباره خط تولید کنسروجات 

کلمه کنسرو‌سازی از لغت یونانی conserve به معنی «حفظ کردن» مشتق شده است. در واقع کنسرو کردن مواد غذایی در صنایع غذایی عبارت است از ایجاد شرایط مطلوبی که بتوان تحت آن، محصول مورد نظر را برای مدتی طولانی حفظ کرد. تاریخچه خط تولید کنسروجات در دنیا به سال‌های ۱۷۹۰ بازمی‌گردد.

ایران نخستین‌بار تولید محصولات کنسروی را در سال ۱۳۱۶ با خط تولید کنسرو ماهی جنوب در بندر عباس آغاز کرد، ۳۱ سال بعد خطوط تولید کنسروی به شکل امروزی در ایران رسمیت یافت . به طور کلی کنسروها به دو دسته کمپوت‌ها و کنسرو غیرگوشتی و کنسروهای گوشتی تقسیم می‌شوند. کنسروهای گوشتی شامل کنسرو ماهی ، کنسرو مرغ ، کنسرو گوشت فیله ، کنسرو کالباس و …به کنسروهایی گفته میشود که گوشت ماده اصلی تشکیل دهنده محتوی داخل کنسرو میباشد در حالی که در کنسروهای غیر گوشتی مثل کنسرو نخود فرنگی ، کنسرو لوبیا و قارچ ، کنسرو ذرت ، کنسرو عدسی ، کنسرو سبزیجات ، کنسرو بادمجان و…. ماده اصلی شامل انواع حبوبات مثل لوبیا ، عدس ، نخود و…. می باشند. خط تولید کنسرو حبوبات یا اصطلاحا غیر گوشتی شامل ماشین آلات خط تولید کنسروجات لوبیا و قارچ ، لوبیا چیتی ، خوراک عدسی ، سبزیجات مخلوط ، نخود فرنگی ، ذرت شیرین و… میباشد و با مقدار کمی اختلاف در مراحل آماده سازی محصول ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید کنسروجات یکسان می باشد. به طور کلی خط تولید کنسرو حبوبات کارگاهی و غیر کارگاهی در ظرفیت های مختلف از ۵۰۰۰ قوطی تا ۶۰۰۰۰ عدد در روز متغیر است و بسته به میزان تولید واحد های تولیدی دستگاه های موجود در خط تولید کنسرو لوبیا با ظرفیت کم و یا خط تولید کنسرو لوبیا ظرفیت بالا با قابلیت های مختلف در خط تولید انتخاب میشوند.

💠 خطوط تولید مربا

دیگ پخت صنعتی
برای تهيه مربا ابتدا ميوه مورد نظر بعد از آماده سازی مراحلی مانند: سورتينگ، شست و شوی ميوه، پوست گيری ميوه، هسته گيری، خرد كردن و غيره را می گذراند. ديگ پخت فراز صنعت برای مخلوط كردن مواد غذايی و پخت اوليه محصول به وسيله بخار يا آب داغ طراحی و ساخته می شوند.

ظرفيت ديگ ۳۰۰ الي ۵۰۰ كيلوگرم می باشد.
دارای مخزن ثابت و متحرک.
دارای جاكت پخت، پخت دو جداره يا سه جداره بسته به نوع عملكرد مورد نياز خط توليد می باشد براي جابه جايی راحت و آسان مواد آماده شده، دهانه دستگاه بصورت قيف مانندی طراحی شده تا خروج مواد به سهولت انجام گيرد.

پوست گیر:
براي تهيه مرباهايی كه قبل از آماده سازی نياز است ميوه پوست گرفته شود مانند هويج، از دستگاه پوست گير در صنعت مرباسازی استفاده می شود

دستگاه شستشوی شیشه
بعد از آماده سازی محصول قبل از مرحله پركن مواد، ظروف نياز به شست و شو دارند كه از دستگاه شيشه شور، جهت شستشوی شیشه ها استفاده می شود. دستگاه شستشوی شيشه، در کارخانجات تولید خیارشور، ترشیجات، سس و مربا کاربرد فراوانی دارد.

دستگاه پرکن خط توليد مربا

دستگاه لیبل زن و غلاف زن

💠 خط تولید و بسته بندی انواع ترشی ، خیارشور و زیتون شور

💠 دستگاه های اصلی مورد استفاده در خط تولید انواع ترشی و خیارشور عبارتند از :

دستگاه گرید خیار
درجه بندی خیار جهت خطوط تولید خیار شور با دستگاه گرید یا سایزر انجام می گردد.
از جمله وظایف این دستگاه می توان به کنترل، بازرسی، ارزیابی، مرتب سازی و طبقه بندی محصولات مختلف از نظر شکل، کیفیت، سلامت، ابعاد اشاره نمود.

دستگاه شستشو بالابر محصولات
دستگاه شستشو – بالابر، مجموعه ای از دو دستگاه شستشو و دستگاه بالابر می باشد که با هم تلفیق شده و این دستگاه را تشکیل داده اند.
این دستگاه برای شستشو محصولاتی همچون خیار، هویج، سبزی و…… به صورت چرخش در آب و انتقال آن از طریق بالابر به مرحله بعد می باشد.

دستگاه دم گیر نیمه اتومات
از این دستگاه برای دم گیری میوه هایی مانند آلبالو، گیلاس و زیتون و همچنین گل گیری خیار استفاده می شود لذا کاربرد اصلی این دستگاه در کارخانجات تولید مربا، کمپوت و کنسرو زیتون و خیار شور و امثالهم می باشد.

دستگاه اسلایسر صیفی جات
دستگاه اسلایسر صیفی جات، یک دستگاه ایده آل و پرکاربرد برای تولید کنندگان ترشیجات و سالاد با قابلیت خرد کردن انواع کرفس، کاهو، کلم، گل کلم بادمجان، خیار، هویج، لوبیا سبز، فلفل و موارد مشابه می باشد.

دستگاه سمبه زن خیار
از دستگاه سوراخ کن ( سمبه زن ) خیار که به سوزن زن ( سیخ زن ) نیز معروف است ، در خطوط تولید خیارشور استفاده می شود.
در فرآیند تولید خیارشور، به منظور جذب بهتر سرکه و آب نمک، خیارهای بزرگ می بایست ابتدا سوراخ شوند. این امر سرعت تبدیل خیار به خیارشور را افزایش می دهد.

دستگاه خردکن – چرخ کن
از دستگاه خردکن و چرخ کن برای چرخ کردن محصولاتی همچون هویج، پیاز، گوشت و… در خطوط فرآوری و بسته بندی ترشیجات، مارمالاد، کنسرو گوشتی استفاده می شود.

نوار انتقال و افزودنی ها
نوار انتقال یکی از با سابقه ترین دستگاه های ساخته شده توسط شرکت ابزار بسته بندی خراسان می باشد که وظیفه انتقال محصول، قوطی و شیشه را در خطوط تولید، برعهده دارد.

پاتیل گردان
یش پز، سرخ کردن و پخت در خطوط غذایی متفاوت، به شیوه های گوناگونی از تمام اتومات تا دستی انجام می پذیرد. انجام این فرایند در خطوط با ظرفیت های مختلف می تواند توسط دیگ های پیش پز صنعتی یا پاتیل های گردان انجام شود.

دستگاه پرکن اتومات صیفی جات
از دستگاه پرکن اتومات صیفی جات به منظور پر کردن خیار، زیتون، سیر و ترشی مخلوط در شیشه و قوطی استفاده می شود. لذا این دستگاه یکی از مهمترین دستگاه های مورد استفاده در خطوط فرآوری خیار شور، ترشیجات و زیتون شور می باشد.

دستگاه شستشو و استریل شیشه
این دستگاه ویژه شستشو و استریل شیشه توسط آب جوش و بخار می باشد و در خطوط تولیدی استفاده می شود که محصول نهایی در شیشه قرار گرفته و عرضه می گردد.

دستگاه پرکن تک نازل اتوماتیک
از فیلر تک نازل اتومات به منظور پرکردن مایعات غلیظ و نیمه غلیظ استفاده می شود. راندمان این دستگاه از پرکن تک نازل نیمه اتومات بیشتر است و البته نسبت به پرکن های دو نازله کمتر می باشد.

دستگاه محلول ریز ( ریزشی )
محلول ریز جزو پر کاربرد ترین دستگاه ها در خطوط کنسرو می باشد که پس از دستگاه پرکن قرار گرفته و سس یا شهد را بر روی مواد درون قوطی می ریزد لذا نقش مهمی در فرآیند خطوط تولید و بسته بندی کنسرو و کمپوت بازی می کند.

نوار کنترل و بازبینی
خط بازرسی برای کنترل و توزین جزو دستگاه های انتقال دهنده و متصل کننده می باشد.
کاربرد اصلی این دستگاه کنترل کردن و بررسی وزن محصول می باشد.

💠 تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید کمپوت میوه

دستگاه سورت میوه اولین تجهیزاتی است که برای تولید کمپوت میوه نیاز است. بعد از آن دستگاه پوست کن، دم گیر و دانه جدا کن وظیفه آماده کردن میوه را بر عهده دارد.

دستگاه دیگری که در طی این فرایند نیاز است دستگاه پر کن قوطی است که میوه و شربت را به داخل قوطی منتقل می‌کند. همچنین دستگاه بلانچینگ و اگزاستینگ وظیفه پختن میوه را بر عهده دارند. در نهایت دستگاه سرد کننده و دستگاه درب پلمپ کن از دیگر تجهیزاتی هستند که در مرحله آخر به آن‌ها نیاز داریم.

💠 تجهیزات مورد نیاز خط تولید سس

دستگاه سورتینگ، تمام استنلس استیل
دستگاه شست و شوی گوجه، بعد از جدا کردن مواد زائد
دستگاه خردکن یا کراشر؛ مدل حلزونی استیل تمام استنلس
دستگاه پری هیتر یا هات بریک
دستگاه صافی توربو
جایگاه آب گوجه فرنگی، 3000 لیتر با درب ورودی
تغلیظ کننده دو مرحله (دیگ پخت یا اپراتور)
منبع ذخیره رب گوجه یا تانک محصول
پاستوریزاتور
جایگاه همزن رب و نمک با گنجایش 1000 لیتر همزن دار
دستگاه پرکن مایعات
درب بند قوطی اتوماتیک
تونل پخت
تاریخ زن حرارتی
میکسر کچاپ
پرکن دو نازله سس
دستگاه درب بندی سس
دستگاه غلاف گذار درب سس
دستگاه لیبل شیرینگ دستی سس
دستگاه تاریخ زن
دستگاه شیرینگ پک

دستگاه پری هیتر 24

دستگاه پری هیتر 24

 

مدیریت : مصطفی گردونی

09352382907
09159132891

 

 

 

 

 

 

 

فروش ماشین آلات صنایع غذایی , قیمت دستگاه تولید لبنیات سنتی , قیمت دستگاه لبنیات صنعتی ,  خط مربا , خط ترشی , خط کمپوت , خط سس  ,