Address & Contact

Our Address

تهران،تقاطع جردن

Telephone

ماشین آلات نورد گرم و سرد مردی در تهران

✳️نوردکاری فولاد چیست؟

🔸🔹در فلزکاری، نورد به فرآیندی گفته می شود که در آن یک فلز از میان یک یا چند جفت غلتک عبور داده می شود و ضخامت آن کاهش می یابد.

🔸🔹این فرایند به منظور یکنواخت شدن ضخامت و یا به دست آوردن خصوصیات مکانیکی مورد نظر انجام می شود. عملیات نورد بسیار شبیه به پهن کردن خمیر با وردنه است.

🔸🔹همانطور که خمیر نان با فشار وردنه ضخامتش شده وافزایش طول می یابد فلزات نیز در اثر فشار عبور از غلتک ها ضخامتشان کم شده و افزایش طول می یابند.

🔸🔹فرایند نورد می تواند در دماهای مختلف انجام شود و بر همین اساس نیز تقسیم بندی می شود. اگر در طول عملیات نورد، دمای فلز بیشتر از دمای تبلور مجدد باشد به آن نورد گرم گفته می شود اما اگر دما کمتر از این مقدار باشد فرایند با نام نورد سرد شناخته می شود.

🔸🔹عملیات نورد سرد عموما در دمای اتاق انجام می شود. از نظر کاربرد، فرایند نوردگرم بیشتر از هر پروسه ی دیگری برای تولید مورد استفاده قرار می گیرد و در بین فرایندهای سردکار نیز از نورد سرد بیشتر استفاده می شود.

✳️تفاوت نورد گرم و نورد سرد 

🔻برای نمونه فولادهای تولید شده با نورد گرم در مقایسه با نورد سرد کیفیت پایین‌تری دارند. در نورد گرم چون مقاطع تولیدی بعد از فرایند تولید در دمای اتاق سرد می شوند در تنظیم سایز و ابعاد دقیق قطعه میزان کنترل کمی وجود دارد، به همین خاطر محصولات تولیدی با نورد گرم برای اندازه های دقیق توصیه نمی شوند.

🔻علاوه بر این نورد گرم برای محصولاتی است که در ابعاد بزرگ تولید می شوند. ورق گرم در مواقعی که کیفیت ظاهری و ابعاد دقیق مورد توجه نیست بیشتر کاربرد دارد مانند ریل آهن و مصارف ساختمانی.

🔻در مقابل به خاطر سایز کمتر و مقاومت زیادتر فلز برای تولید محصولاتی که میزان دقت در ابعاد تولید و کیفیت محصول بسیار بالا باشد از نورد سرد استفاده می کنند. در فرایند نورد سرد از غلتک های 4 طبقه استفاده می شود. برای نمونه می توان به محصولاتی مانند تسمه، پروفیل و ورق اشاره داشت.

به مدیریت:کیوان مردی

 

 

خرید و فروش ماشین آلات نورد گرم و سرد مردی در تهران , فروش ماشین آلات نورد گرم در تهران , خرید ماشین آلات نورد گرم در تهران , ماشین آلات نورد گرم و سرد , قیمت ماشین آلات نورد گرم و سرد , ماشین آلات نورد گرم و سرد مردی ,