مواد اولیه لاستیک و ساخت کامپاند گل صنعت

🔰صنعت لاستيك يكي از قديمي ترين و پيچيده ترين صنايع جهان بشمار مي آيد. در اطراف خود اگر كمي دقت نماييد اثري از صنعت لاستيك خواهيد ديد. در منزل ،در محل كار،در زمين و آسمان. هر جاي رو كه نگاه كنيد قطعات لاستيكي وجود دارند.

🔰محصولات لاستيكي از تاير ،شلنگها،درزگيرها،قطعات لاستيكي خودرو،ضربه گير،گردگير،در صنايع خودرو،صنايع نظامي،صنايع لوازم خانگي،معادن ،صنايع چاپ و بسته بندي،و غيره مورد استفاده قرار ميگيرد.

🔰به منظور ساخت چنين محصولات متنوع و پيچيده اي كارشناس لاستيك بايد به طراحي اميزهاي لاستيكي روشهاي مختلف اختلاط و فرايندهاي توليد و روشهاي تست و آزمون تسلط داشته باشد. و همچنين به روشهاي كنترل كيفي و توليد و قالب سازي لاستيك وغيره آشنا.

🔰ایران در اکتبر امسال ۴۱۵۸ تن کائوچو از مالزی وارد کرد و سومین واردکننده کائوچو از این کشور شناخته شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بورنئو پست، اداره آمار مالزی اعلام کرد، تولید کائوچوی طبیعی این کشور در ماه اکتبر به 70 هزار و 843 تن رسیده که 3.8 درصد نسبت به ماه سپتامبر افزایش داشته است.

🔰این رقم در مقایسه با اکتبر 2014، 47.4 درصد، معادل 22 هزار و 791 تن افزایش داشته است.اداره آمار مالزی گفته، کائوچوی طبیعی این کشور عمدتا به کشورهای چین (51.1 درصد)، آلمان (12.1 درصد)، ایران (5.9 درصد)، برزیل (2.8 درصد) ، کره (2.6 درصد)، فرانسه (2.2 درصد)، ترکیه (2.2 درصد) و تایوان (2 درصد) صادر شده است.

🔰بر این اساس ایران 4158 تن کائوچو از مالزی در اکتبر 2015 وارد کرده است.کائوچوی استاندارد مالزی 94.3 درصد این صادرات را به خود اختصاص داده است.

✳️مواد اولیه لاستیک 

🌟جلب است بدانید که برای ساخت یک لاستیک خودرو بیش از ۲۰۰ ماده اولیه وارد ترکیبات آن می شود که ساختار اصلی آن از مواد طبیعی ، معدنی و شیمیایی تشکیل شده است.

🌟این ترکیبات گسترده بسته به نوع تایر تولید شده ، هر كدام به تنهایی نقشی را ایفا می كنند.اصلی ترین مادی که در ان استفاده شده است را در اینجا نام می بریم ، ترکیبات کائوچو طبیعی و کائوچوی مصنوعی ، پرکننده های تقویت کننده و سایر عناصر شیمیایی تشکیل شده است.

✳️کائوچو 

💫کائوچوی خام 

💠کائوچوی خام، ماده ‌ای سست و چسبناک است و خاصیت کشسانی زیادی ندارد. با افزودن گوگرد استحکام و کشسانی کائوچو افزایش پیدا می کند. به این عمل ولکانیزه گفته می شود.

💠 بعد از عمل ولکانیزه، مواد پرکننده همچون دوده کربن به کائوچو افزوده می ‌شود تا کشسانی و قدرت آن بیشتر شود. پس از طی این مراحل، کائوچوی خام به ماده‌ ای با خاصیت کشسانی زیاد تبدیل می ‌شود.

💫کائوچوی طبیعی 

💠کائوچوی طبیعی از موادی که بر روی پوست درختان وجود دارد و ترشح می شود ، بدست می آید.در فرمولاسیون های این نوع تایرها ، کائوچوی طبیعی تولید گرمای داخلی در لاستیک را کاهش می دهد ، در حالی که مقاومت مکانیکی بالایی را نشان می دهد. این ماده در بسیاری از قسمت های تایر مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا برای آج لاستیک استفاده می شود.

💫کائوچوی مصنوعی 

💠۶۰٪ از لاستیک مورد استفاده در صنعت تایر ، لاستیک مصنوعی است که از هیدروکربن های مشتق شده از نفت تولید می شود ، اگرچه لاستیک طبیعی هنوز هم برای ۴۰٪ باقی مانده ضروری است.

💠کائوچوهای مصنوعی تحت فشار و هنگام ساخت، تغییر شکل می دهند و هنگام برداشتن فشار ، به شکل اصلی خود بر می گردند.این ماده بیشتر برای ساخت لاستیک خودرو و لاستیک موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا عملکرد خوبی را به آنها می دهد.

✳️پرکننده ها و تقویت کننده های لاستیک 
💫کربن سیاه 

⚡️کربن سیاه در سال ۱۹۱۵ کشف شد . اضافه کردن این ماده به ترکیبات لاستیک باعث افزایش مقاومت ده برابری لاستیک در برابر سایش می شود. کربن سیاه ۲۵ تا ۳۰ درصد از ترکیب لاستیک را تشکیل می دهد و رنگ مشخصی را به لاستیک می دهد. در واقع ، این رنگ برای جلوگیری از سایش و ترک خوردگی لاستیک در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مؤثر است.

💫سیلیس یا سیلیکا 

⚡️این ماده که از شن و ماسه به دست می آید ، دارای خواصی است که از قدیم شناخته شده است ، از جمله ویژگی های آن مقاومت بهتر ترکیبات لاستیکی در برابر پارگی و بریدگی است. در سال ۱۹۹۲ ، میشلن با ترکیب یک سیلیس (سیلیکا) اصلی و یک الاستومر خاص با ماده مخصوص و با استفاده از یک فرآیند “مخلوط کردن” خاص ، قدم بزرگی در صنعت تایر برداشت .

⚡️ترکیبات بدست آمده لاستیک هایی با مقاومت غلطشی پایین ، چسبندگی خوب روی سطح بارانی و طول عمر استثنایی را ایجاد می کنند. این نوآوری در اصل و بیشتر برای لاستیکهای سبز و دوستدار محیط زیست با مقاومت غلطشی پایین است.

💫دوده 

⚡️اضافه کردن دوده به کائوچو باعث افزایش مقاومت سایشی تایر شده، خواص مکانیکی آن را بهبود می بخشد. ساختار کائوچو به گونه ای است که در بین مولکول های آن فضاهای خالی وجود دارد ودوده در این فضا ها قرارمی گیرد، گاهی اوقات علاوه بر دوده از پرکننده های غیر دوده ای نظیر کربنات کلسیم یا کائولین استفاده می شود.

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

به مدیریت:زمانی

راه های ارتباطی:
09133135008
09137948700
09012940440
03133245681

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

🔱فروش کامپاند🔱

✨ساخت انواع کامپاند در نمونه و گرید و رنگ و کیفیت های گوناگون✨

✨با فرمول های خاص و تضمینی و 💯مطابق فرمول شما مشتریان عزیز✨  

✨تمامی کامپاند ها از اجناس تاریخ دار و برندهای درجه ۱ می باشد✨

✳️کامپاند چیست؟

🔹🔸درساخت و تولید کامپاند لاستیک به نوع و نحوه طراحی و فرمول بندی مواد شیمیایی به کار رفته در آن و همچنین کائوچو بستگی دارد.

🔹🔸گل صنعت با داشتن دانش ساخت انواع کامپاند توانایی تولید انواع کامپاند لاستیکی با متریال های گوناگون از قبیل SBR ، NR ، CR ، NBR ، NBR-PVC ،BR-SBR ، EPDM ، H-NBR و انواع دیگر از فرمولاسیون و سختی مورد نظر را دارد.

🔹🔸کامپاند لاستیک در صنعت کاربرد های بسیار گوناگونی دارد از جمله این کاربرد ها میتوان به قطعات گوناگون، مانند مانتینگ ها (قطعات لاستیک-فلز، ضربه گیر، واشر و اورینگ)، انواع شیلنگ های سوخت، رادیاتور، روغن هیدرولیک، تهویه، انواع قطعات گردگیر، انواع پروفیل های آب بندی سالیدی و اسفنجی و فرش های لاستیکی، ریلی و غیره … اشاره کرد.

✳️روش تهیه کامپاند

💫روش نوین تولید کامپاند لاستیک این است که با استفاده تیغه‌های دایره ای شکل و یا بوسیله برش بین دو غلتک با سرعت متفاوت، شیرابه کامپاند به دانه تبدیل می‌شود. بعد از آن این دانه ها بوسیله خشک کن های صنعتی خشک میشوند. بعد از آن که دانه های کامپاند لاستیکی اولیه خشک شد ، ورقه یا دانه خشک شده متراکم میشود و از آن قطعه هایی با وزن های متفاوت ساخته میشود.

💫کائوچو یا همان rubber بهمراه گوگرد که عامل ولکانیزاسیون است، دوده به عنوان ماده پر کننده ، ،روغن به عنوان ماده نرم کننده و سایر مواد در بنبوری ( مخلوط کن های مخصوص ) ریخته میشود .پس از اینکه این مواد به صورت کامل با هم مخلوط شد، مخلوط از مخلوط کن خارج شده و برای خنک شدن بوسیله نورد بصورت ورقه ای درمی آید.

💫در مراحل بعدی بر حسب محصول مورد نیاز بر روی آن عملیات انجام می شود. در طی کلیه مراحل بعدی درجه حرارت نباید زیاد شود ، در غیر اینصورت مخلوط ولکانیزه شده و ادامه کار بر روی آن غیر ممکن می شود .

💫در مرحله نهائی با شکل گرفتن لاستیک (تایر ،فرش ، توپ و غیره )به آن حرارت داده می شود (ولکانیزاسیون )و مولکول های گوگرد با مولکول های زنجیری کائوچو اتصال برقرار کرده و لاستیک شکل کشسانی بخود می گیرد.

✳️کامپاند لاستیک رنگی 

🔺کامپاند لاستیکی رنگی یک سری محصولات پلیمری هستند که بعد از اضافه شدن برخی مواد شیمیایی به آنها، خاصیتها و ویژگیهایی متفاوتی پیدا می کنند.

🔺از این رو کامپاند لاستیکی در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به ساخت ضربه گیر ماشین، واشر و اورینگ، پوشش کابل ها و سیم، شیلنگ های صنعتی و غیره اشاره کرد.

🔺مواد خام کامپاند لاستیکی بعد از عبور از میان دو غلتک بزرگ در قطعه های کوچک برش خرده و سپس به دانه های کوچکی تبدیل می شوند.

🔺در مرحله بعد، رطوبت این دانه توسط دستگاههای خشک کن به طور کامل از بین می رود تا این دانه های کامپاند آماده استفاده در صنایع مختلف گردند.

✳️مشخصات کامپاند رنگی 

💥وقتی صحبت از مشخصات کامپاند لاستیک رنگی می شود، باید توجه داشت که این محصول براساس ویژگی های خود در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد.

💥به طور مثال می توان این مواد پلیمری را براساس مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت آنها، ساختار و وزن ملکولی آنها، روش های مختلف تولید این کامپاندها، و همچنین نوع و گرید محصول نهایی دسته بندی کرد.

💥با توجه به این که کامپاند لاستیک رنگی مقاومت خوبی در برابر حرارتهای بالا و فشار های بسیار دارد، از این پلیمر در صنایعی همچون خودروسازی بسیار استفاده می شود.

✳️کامپاند لاستیک 

💫کائوچو و مواد افزودنی و عامل(های) پخت اجزای یک آمیزه لاستیکی یا کامپاند کائوچویی هستند. مواد افزودنی نقش مهمی در رشد صنعت لاستیک داشته اند. یک محصول لاستیکی معمولی شامل حداقل یک کائوچو یا لاستیک و انواع مختلف مواد افزودنی مانند پرکننده ها، نرم کننده ها، رنگ های مختلف، تثبیت کننده ها و… و همچنین سیستم پخت مناسب می باشد.

🔰5 ماده اصلی در فرمول کامپاند لاستیک وجود دارد و هر یک از آنها بصورت بخش از صد (phr)اندازه گیری می شوند:

💫الاستومر (کائوچو یا لاستیک)

💫پرکننده (کربنات، دوده، سیلیس و …)

💫محافظ (دوده، ضدشعله، ضد الکتریسیته ساکن و …)

💫کمک فرآیند (روغن ها و روان کننده ها)

💫سیستم پخت (گوگردی، پراکسیدی و …)

💫برای شروع یک آمیزه سازی لاستیکی ، باید اول از همه الاستومر انتخاب کنید. هنگام انتخاب الاستومر ، مهم این است که بدانید مواد افزودنی لاستیک با آن تماس پیدا می کند (به عنوان مثال، روغن). همچنین درک کاربرد کلی مورد نظر نظیر محیط و دمای کاربری و … و خصوصیات فیزیکی لاستیک پایه مهم است. به عنوان مثال ، اگر به یک جزء لاستیکی نیاز دارید که بازگشت بسیار خوبی داشته باشد، ممکن است یک پلی ایزوپرن طبیعی یا مصنوعی را به عنوان الاستومر پایه خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

فروش مواد اولیه لاستیک و ساخت کامپاند گل صنعت در اصفهان , فروش مواد اولیه لاستیک در اصفهان , ساخت کامپاند گل صنعت در اصفهان , ساخت کامپاند در اصفهان , فروش مواد اولیه لاستیک , مواد اولیه لاستیک , مواد اولیه خاص , قیمت مواد اولیه لاستیک در اصفهان ,