Address & Contact

Our Address

فارس،شیراز

Telephone

تولید و فروش انواع نشاء ایزدی

تولید و فروش انواع نشاء و سایر صیفی جات با تضمین سلامت ساقه ریشه و برگ

نشاء چیست؟

🌀 نشا ،گیاهچه جوانی است که از مراحل اولیه رشد،یعنی جوانه زنی تا چند برگی را در محیطی خارج از مزرعه اصلی ، به نام خزانه یا سینی های کشت نشا در گلخانه که محیطی کاملن کنترل شده است رشد میکند.
🌀 زمانی که به مرحله چند برگی می رسد ، قابلیت انتقال به مزرعه یا زمین اصلی را دارد .نشا را پس از خارج شدن از خزانه یا سینی ، می توان در گلخانه های پرورش محصول به روش خاکی یا هیدروپونیک و یا مزرعه فضای باز کاشت ، در نتیجه برای یک محصول بهتر و با کیفیت تر ، بهترین گزینه به جای کاشت مستقیم بذر نشا کاری است. امروزه بسیاری از گیاهان را می توان به صورت نشا به زمین انتقال داد.
🌀 در اینجا ما سعی میکنیم نکات مفیدی از ،مراحل تولید نشا را به شما نشان دهیم.در ابتدا انواع نشا که تولید می‌شود ، یا از قدیم مرسوم بوده را مختصر توضیح میدهیم.

روشهای تولید نشا (نشا کاری سنتی)

🌀 روش تولید نشا ریشه لخت که از قدیم کشاورزان به صورت سنتی برای برخی گیاهان از آن استفاده کرده اند؛
۱ _ ابتدا بذر را به صورت متراکم در محیطی خارج از زمین اصلی (خزانه) در خاک کشت کرده در اکثر مواقع از پوششهای پلاستیکی روی آن در جهت کنترل دما استفاده می کنیم،بعد از رشد و چند برگی شدن نشاها،خزانه را کاملن خیس میکنند تا نشاها را بتوانند به راحتی از خاک جدا کرد تا ریشه کمتر آسیب ببیند، سپس به صورت ریشه های لخت به زمین اصلی انتقال می دهند.

۲_ کاشت نشا در سینی های سلولزی و کاغذی که قبلن توسط کارخانه های قند وارد ایران شد ،به دلیل هزینه های بالای سلول های کاغذی و استقبال ضعیف کشاورزان و نبود اطلاعات کافی جهت ترویج در ایران کاربرد چندانی ندارد.

۳_کاشت نشا ریشه توپی در سلول های پلاستیک (سینی های نشا پلاستیکی ) که در حال حاضربیشترین اقبال در بین کشاورزان و نشا کاران کشور را دارد .
تمامی بحث ما در اینجا تولید نشا به این روش است.

مدیریت : محمد حسین ایزدی

نشا گوجه فرنگی در شیراز , نشاء گوجه در شیراز , نشاء در شیراز , نشاء گوجه در شیراز , نشاء خلیفه در شیراز , گلخانه در شیراز ,