نمایندگی کویر موتور و فروش انواع موتورسیکلت و دوچرخه ایران سیکلت بختیاری 

🏍 فروش و معاوضه انواع موتورسیکلت ایرانی و خارجی🏍🛵

🏍🛵 نقد و اقساط🏍🛵

🛵محصولات موتور بنلی نیروموتور کویر همتاز پیشرو🏍🛵

🏍🛵 بررسی طبقه بندی موتورسیکلت ها:

🏍🛵 Road Motorcycles موتورسیکلت های جاده رو

همانطور که از نام آنها پیداست، این گروه از موتورسیکلت ها جهت استفاده بر روی جاده های صاف و آسفالتی طراحی شده اند لذا از نظر مخاطبان دارای بیشترین تعداد مصرف کننده در بین سایر گروههای بوده و دارای تجهیزاتی همچون چراغ جلو، چراغ خطر عقب ، ترمز جلو و عقب، کمک های جلو و عقب، صدا خفه کن ، آینه بغل، باطری و سایر تجهیزات مورد نیاز جهت تردد در سطح شهر و جاده می باشند. حجم موتور آنها معمولا از 125 سی سی به بالا و بسته به نوع کاربرد و موتور به کار رفته حدکثر سرعتی از 120 تا 200 کیلومتر بر ساعت یا بیشتر دارند.

این گروه از موتورسیکلتها خود به چهار زیرگروه تقسیم می گردند که عبارتند از:

Cruiser موتورسیکلت های کروزر یا تفریحی
Sport Bike موتورسیکلت های مسابقه ای
Touring موتورسیکلت های مسافرتی
Naked Bike, City Bike, Standard Bike موتورسیکلت های استاندارد یا شهری

🏍🛵 Cruiser موتورسیکلت های کروزر یا تفریحی

این موتورسیکلت ها دارای فاصله بین دوچرخ زیاد و ارتفاع زین کم و دستگیره هایی بلند می باشند. معمولا جلوتر از بدنش بوده و دستها برای گرفتن دستگیره ها بالا آمده و راکب معمولا با کمری ر است بر روی آن قرار می گیرد و به همین دلیل طی مسافتهای زیاد برای آنها خسته کننده نمی باشد . علاوه بر آن به جهت داشتن ظاهری زیبا این سبک از موتورسیکلت ها دارای بیشترین مخاطب در گروه خود می باشند.

قابلیت دیگر این نوع موتورسیکلتها فضای کافی جهت نصب تجهیزات جا نبی اضافی و آسایش راکب دوم موتور سیکلت می باشد.این نوع موتورسیکلتها دارای انجینهای 250 سی سی به بالا و با وزن تقریبی بین 135 کیلو گرم تا 360 کیلو گرم می باشند. سیستم انتقال نیرو این موتور ها در سه نوع زنجیری، تسمه و شفت می باشد. نوعی دیگر از موتور سیکلت نیز در این زیر گروه وجود دارد که به چاپر chopper معروف است و مشخصه بارز آن فاصله زیاد چرخ ها از هم است.

🏍🛵 Sport Bike موتورسیکلت های مسابقه ای

از مشخصه های این نوع موتورسیکلت، سرعت، شتاب، قدرت ترمز گیری و قدرت مانور بالا می باشد. به همین دلیل رانندگی با این وسیله نیا ز به هوش و سرعت عمل بالا دارد. دستگیره فرمان کوتاه با قابلیت گردش بسیار محدود (بین 20 تا ۱۵ درجه !)، ارتفاع زین بیشتر و طول کمتر موتورسیکلت نسبت به مدل کروزر و عقب بودن جا پایی باعث می شود که راکب قدری روی موتور خمیده شده و شکلی آیرو دینامیکی به خود بگیرد. ترمزها، لاستیکها، سیستم انتقال نیرو و سیستم تعلیق این موتورها نیز عملکرد بسیار خوبی دارند.

این نوع موتور سیکلتها در انواع تک سرنشین (و به ندرت دو سرنشین) تولید می گردند . معمولا بر روی این نوع موتور ها انجینهایی با حجم از 125 سی سی تا 1300 سی سی نصب شده و وزن تقریبی آنها نیز بین 135 کیلو گرم تا 235 کیلوگرم می باشد. سیستم انتقال نیرو این موتورها نیز در دو نوع زنجیری و شفت می باشد و جالب اینکه فاقد جک بغل یا وسط بوده وبرای پارک کردن آنها از خرکهای مخصوص که در زیر چرخ عقب نصب می گردند استفاده می گردد.

بسته به اندازه موتورسیکلت و حجم انجین به کار رفته، این گروه به زیرگروههای زیر تقسیم می گردند.

Small capacity Sport Bikes :125- 400 cc
Super Sport bikes : 500-800 cc
Super bikes 800-1100 cc
Sport touring : 1100 -000

 

🏍🛵 موتور سیکلت های مسافرتی Touring

شاید بتوان گفت که این نوع موتورسیکلت ترکیبی است از موتورسیکلت های مسابقه ای sport bike و موتور سیکلت های کروزر Cruiser به این معنی که عملکرد سرعت و راحتی و قدرت زیاد را یکجا دارا می باشند .

اگر قصد مسافرت در مسیرهای طولانی چند صد کیلومتر و حتی بیشتر از هزار کیلومتر در نظر باشد استفاده از این نوع موتورسیکلت ها مناسب می باشد.

زین پهن و راحت، وجود شیشه جلو جهت جلوگیری از برخورد باد در سرعت زیاد به راننده، وجود محفظه هایی برای جا سازی مناسب وسایل مسافرت، تجهیزاتی نظیر رادیو پخش و غیره شرایط بسیار مناس بی را در مسیرهای طولانی فراهم می کنند بطوریکه این نوع موتور سیکلت بهترین وسیله برای سفرهای توریستی است. تنها مشکل این نوع موتور سیکلت ها وزن زیاد نسبت به سایر مدل ها می باشد تقریبا 360 کیلو گرم و به همین دلیل رانندگی با آنها نیاز به قدرت بدنی بیشتری دارد .

انجین های استفاده شده در این موتور سیکلت ها بین 750 سی سی تا 1600 سی سی می باشد البته معمولا نوع Sport آنها از انجین کوچکتری استفاده می کند ولیکن موتور سیکلت های صرفا توریستی دارای حد اقل انجین 1100 سی سی می باشند .

مدیریت : آقای بختیاری 
شماره کارت به نام آقای یاسین بختیاری : 6037701554129614
تماس:
09111862091
01344634000

واتساپ و تلگرام:
09111862091

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایندگی کویر موتور در رضوانشهر گیلان  , موتورسیکلت , دوچرخه , نمایندگی موتورسیکلت در رضوانشهر ,