Address & Contact

Our Address

اذربایجان غربی ، میاندواب

Telephone

نهالستان تخصصی وادا 

🌳 تولید و فروش تخصصی انواع نهال: گردو ( چندلر و فرنور ولارا فرانکت و خوشه ا ی و اسرائیلی ) گلابی ، زرشک ، تمشک ، انجیر سیاه ، فندق ، ازگیل ، زیتون ، زردآلو ، آلبالو ، به،  هلو ، شلیل ، بادام ، انار ،  توت ،  پسته ،  انگور ، چنار ، سپیدار تبریزی ،  صنوبر ، خرمالو ،  بادام خونی و کاغذی ،  سیب ، گیلاس و سنجد 🌳

🌱نهال از یک ساله تا پنج ساله🌱

نهالستان تخصصی وادا

09015785898

🌳 با امکان ارسال به سراسر کشور

🌳 جهت مشاوره سفارش انواع نهال‌‌‌های پیوندی تضمینی با قیمت مناسب کیفیت بالا با ما در تماس باشید

🌳 مشاوره و کارشناسی تخصصی کشاورزی و باغبانی

🌳 احداث باغات و جنگل

🌳 نهالستان تخصصی وادا ، بزرگترین نهالستان میاندوآب با توجه به پیشینه ای که دارد توانسته است با اساتید مجرب دانشگاهی همکاری علمی‌و تحقیقاتی داشته است. از این رو، هدف اصلی ارائه مشاوره اختصاصی در زمینه کشاورزی و باغبانی متناسب با وضعیت آب، خاک و منطقه جغرافیای، جهت دستیابی به راندمان بالا بوده است. برای این منظور، کارشناسان ما با ارائه اطلاعات علمی‌به روز و آموزش در این زمینه، به طور تمام وقت از طریف تماس تلفنی، تلگرام و واتس آپ جهت ارائه خدمات مشاوره در دسترس هستند.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

🌳 مدیریت باغ در زمستان🌳

✍️ بسیاری از مردم با شروع پاییز و زمستان رسیدگی به باغات و اقدامات نگهداری از این مهم را تا شروع فصل جدید (بهار) قطع میکنند. در صورتی که فصل زمستان در کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

❄️ یخ آب یا آبیاری غرقابی یک روز قبل از اینکه دمای هوا به سرمای قابل توجهی (کمتر از صفر درجه سانتیگراد) برسد در از بین بردن بسیاری از تخمها، لاروها و حشرات کامل تاثیر بسیار زیادی دارد، ضمن اینکه بسیاری از بیماریهای قارچی و باکتریهای هم کنترل نسبی می‌شود.

🌳 تعداد زیادی از این آفات، آفات خاکزی هستند که خسارت خود را به ریشه و طوقه گیاهان میزنند. تعدادی از این حشرات، حشراتی هستند که تنها زمستان را در زیر خاک و کاه و کلش روی زمین میگذرانند و خسارات آنها در بخش‌‌‌های هوایی گیاه و با شروع فصل بهار ایجاد می‌شود.

🌳 لذا یخ آب زمستانه می‌تواند بخش زیادی از آفات را از بین ببرد.

🌳 در سالهای اخیر آفت کرم سفید ریشه و آبدزدکها، خسارت جدی را به باغات میوه و مزارع ایجاد کرده اند و کشاورزان با استفاده از سموم مختلف به مبارزه با آنها می‌پردازند، اما استفاده سموم در خاک خسارات جبران ناپذیری را به کیفیت خاک ایجاد می‌کند.

نهالستان تخصصی وادا

مدیریت : علی ایرانپور و مجتبی محمد زاده

 

 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

 

 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

نهالستان تخصصی وادا

نهال انگور یا نهال مو، جزو محصولاتی است که در کشور ما طرفداران بسیار زیادی دارد و همه ما کم و بیش در باغ و حیاط آشنایانمان درخت انگور را دیده و شکل آن را در ذهن داریم.

انگور درختی با طول عمر زیاد و نام علمی Vitis vinifera است که کشت آن تنها در برخی از کشورهای جهان صورت می گیرد، خوشبختانه در کشور ما ایران نیز درخت انگور به صورت وسیع کشت می شود و همچنین ایران از نظر میزان تولید انگور در جهان در رده هفتم قرار دارد و در این بین ایتالیا، چین و آمریکا بیشترین میزان تولید انگور را به خود اختصاص داده اند.

عمر درخت انگور به طور متوسط بین ۷۵ تا ۸۰ سال بوده و نهال انگور برای رشد به دمای نسبتا سرد و حدود ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در ماه های اول رشد خود نیاز دارد. خوب است بدانید نهال انگور به صورت بوته ای و رونده می‌باشد که به مرور و رشد بیشتر همچون پیچک شاخ و برگ آن زیاد می‌شود.
انگورهای مختلفی درسطح دنیا وجود دارند که برخی بی دانه و برخی دانه دار هستند، از این رو دسته بندی نهال انگور نیز براساس محصولی که ارائه می‌کند، متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

کاشت نهال انگور

هر رقم انگور برای رشد نیاز به شرایط خاصی دارد اما به طورکلی یک سری موارد در همه انواع نهال انگور یکسان هستند که در ادامه برایتان لیست کرده ایم تا با آگاهی از آنها بتوانید بهره وری محصولات خود را افزایش دهید:

متوسط عمر درخت انگور: 75تا80 سال
ارقام مختلف انگور برای رشد به 2 الی 3 ماه سرمای زمستانه نیاز دارند
دمای سرمای زمستانه مورد نیاز برای رشد: 7 ال 10 سانتی گراد
نهال انگور به شکل بوته ای و رونده بوده و درمقابل برخی برگه ها دارای پیچیک میباشد.
انواع انگور: دانه دار و بی دانه
رنگ انگور: سرخ و سیاه و زرد و تقریبا سبز

نهالستان تخصصی وادا

بهترین زمان کاشت نهال انگور

کاشت نهال انگور در هر شرایط آب و هوایی متفاوت است، برای مثال اگر شما در مناطق سردسیر قصد احداث باغ و کاشت نهال انگور را دارید، باید بدانید که بهترین زمان برای کاشت نهال انگور اواخر زمستان است و اگر زمستان محل سکونت شما سرمایی معمولی دارد، کاشت نهال انگور را میتوانید از اواسط پاییز انجام دهید، در این حالت، آب حاصل از بارش باران و برف، باعث استقرار اولیه نهال انگور می شود.

فاصله کاشت نهال انگور

فواصل کاشت نهال انگور دیم به میزان بارندگی محصل سکونت و یا احداث باغِ شما بستگی دارد و جالب است بدانید که این میزان از حدود ۴*۵ متر در منطقه با بارندگی بیش از ۵۰۰ میلیمتر تا ۷*۷ متر در مناطق با بارندگی ۲۰۰ میلیمتر متغیر است. خیلی از افراد به جای خرید نهال انگور، ترجیج میدهند از کاشت قلمه برای کار خود استفاده کنند، اما آمار ها نشان میدهد کاشت نهال انگور به طور کلی نتیجه بهتری نسبت به قلمه زدن دارد و میزان انرژی تلف شده و هدررفت محصول نیز بسیار کمتر خواهد بود.

هرس نهال انگور

پس از خریداری نهال انگور و کاشت آن، معمولا باغبان ها سرنهال رو حدود 50 سانتی متر هرس میکنند. در طول اولین فصل رشد، جوانه برداری بهاره یا تابستانه که رشد درخت در فصل اول را هدایت می کند می تواند نخستین هرس دوره خواب را تسهیل نماید، اما به طور کلی انجام این کار ضرورتی ندارد. در پرورش نهال انگور همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که باید سطح برگ را بیشتر کرد تا رشد درخت به حداکثر برسد.

حذف شاخه های غیراصلی نهال و درخت انگور در اولین دوره رشد را معمولا هرس دوره خواب مینامند. در هرس کردن انگورهای خود حتما دقت کنید که هرس کردن شما طوری نباشد که رشد رویشی بیش از حد شود و نور زیاد به درون تاج نرسد، زیرا هرس شدید زمستانه منجر به رشد رویشی زیاد از حد در تابستان خواهد شد که چندان مطلوب نیست.

آبیاری درخت انگور

آب مورد نیاز در کشت دیم نهال انگور به این صورت است که در سال اول ۲ الی ۳ نوبت آبیاری در تابستان برای استقرار بوته های انگور لازم است. در کشت دیم نیاز آبی نهال انگور بر حسب منطقه و رقم ۷-۵ هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال بوده و در آبیاری قطره ای نیاز آبی حدود ۵-۴ هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال می‌باشد.

آفات درخت انگور

از آفات مهمی که معمولا درخت های انگور دچارش می‌شوند، کرم خوشه‌خوار انگور است که در بهار لاروهای جوان و نسل اول این کرم معمولا از جوانه‌های گل غنچه تغذیه کرده و روی آنها را با تارهایی می‌پوشانند. ولاروهای نسل دوم کرم خوشه خوار از گوشت غوره تغذیه می‌نمایند و در اثر تغذیه پوست غوره خاکی رنگی و چروکیده میشود و حبه‌ها می‌ریزند. لاروهای نسل سوم هم از انگورهای رسیده تغذیه می‌کنند. برای جلوگیری از بوجود آمدن همچین شرایطی حتما از سمپاشی استفاده کنید.

خواص انگور و مزیت های کاشت نهال انگور

به جرئت میتوان گفت که انگور یک میوه بهشتی است، وقتی با خواص بی نظیر انگور که در ادامه به شما خواهیم گفت، آشنا شوید. بدون شک شما نیز طرفدار این میوه خواهید شد و علاوه بر مصرف خوراکی در رژیم غذایی خود، به فکر کاشت و پرورش نهال انگور نیز خواهید بود.
طب سنتی توصیه میکند هر شخص در روز حداقل یک انگور میل کند، زیرا انگور خاصیت ضدعفونی کننده داشته و در درمان بیماری های یبوست، عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیش گیری از سرطان مفید است.

نهالستان تخصصی وادا

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

 

 

 

نهال , نهالستان , تولید نهال مرغوب , مشاوره برای احداث نهالستان , مشاوره کشاورزی , تولید و فروش انواع نهال در میاندوآب , نهال میوه , ارسال نهال , نهالستان در میاندوآب , نهالستان تخصصی آتاش ,