Address & Contact

Our Address

اراک ،شهرک صنعتی خیرآباد، خیابان ۲۰۴

نورد آلومینیوم فردین

?نورد یک فرآیند مکانیکی است که در بسیاری از عملیات های فلز کاری دخیل است. محصولات آلومینیومی نورد مواد اساسی برای زندگی روزمره ما هستند.

?محصولات نورد شده ، یعنی صفحه ، ورق و فویل ، تقریباً 50٪ از کل آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده را تشکیل می دهند. در آمریکای شمالی ، صنعت بسته بندی بیشتر ورق و فویل را برای تولید قوطی های نوشیدنی ، ظروف فویل و بسته بندی فویل مصرف می کند. این ورق همچنین در پوشش سقف و نما ، برای اسکلت هواپیما ، وسایل نقلیه جاده ای و ریلی ، در حمل و نقل ، از جمله سکوهای دریایی ، و روبناها و بدنه قایق ها مورد استفاده قرار می گیرد.

⚡️نورد آلومینیوم گرم

?نورد گرم بدين صورت است که فلز از بين دو غلطک گرم که داراي دمايي در حدود ۱۱۰۰ درجه سانتيگراد مي باشد عبور داده ميشود.نورد گرم باعث نرم شدن فلز و در اصل کاهش نيروي لازم براي نورد مي شود.

?چنانچه سطح مقطع فلز يا تغيير ضخامت آن پس از نورد کم باشد ، نيازي به گرم کردن نيست چون نورد گرم براي چنين ورق هايي نمي تواند ابعاد دقيق و سطحي صاف و بدون موج بدهد.

?درکارخانه هاي ذوب آهن نورد سرد انجام نميشود و تمام کارگاههاي نورد ذوب آهن ، نورد گرم انجام مي دهند.با توجه به اينکه کارگاه هاي نورد ذوب آهن مقاطع ساختماني مانند تيرآهن، نبشي، ميلگرد و سيم توليد مي کند،نياز است غلطک هاي نورد داراي شيارهايي باشند که به مرور و با گذر شمش از هر کدام از آن ها، سطح مقطع به محصول نهايي نزديک و نزديک تر شود به سطح مقطع حاصل از قرار گرفتن قرينه دو شيار از دو غلطک که روي هم يا کنار هم قرار گرفته اند، کاليبر ميگويند.وقتي شمش از کاليبر عبور مي نمايد شکل و اندازه کاليبر را به خود ميگيرد. پس از عبور فلز از چندين کاليبر، پروفيل مورد نظر بدست مي آيد به عبارت ديگر شمش به محصول نورد الومینیوم تبديل خواهد شد.

?انواع نورد آلومینیوم:
نورد پیوسته:

?اگر تولید به اندازه ای باشد که توجیه هزینه سرمایه گزاری اولیه را بکند نورد پیوسته محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.در این روش مقدار ماده ای یکسان در یک مقطع زمانی معین از هر غلتک می گذرد.پس اگر سطح مقطع تغییر کند یعنی کوچکتر یا بزرگتر شود سرعت غلتک ها متناسب با آن کم و زیاد میشود تا تغییر ضخامت ها و طول های کنترل در مراحل مختلف قابل بالانس باشد.این نوع نورد در تولید ورق و میلگرد به کار میرود.

نورد حلقه‌ای:

?چنانچه بخاهیم قطر حلقه را افزایش دهیم باید ضخامت آن را کاهش دهیم. در فرایند نورد حلقه‌ای، غلتک بیرونی نیرو و سرعت را اعمال می‌کند و غلتک درونی به صورت آزاد گردش می‌کند و به تدریج ضخامت حلقه کاهش و قطر افزایش پیدا می کند.این نوع نورد در موشک ، هواپیما ، لوله کشی و … به کار میرود.

نورد رزوه:

?از فرایندهای نورد سرد میباشد و کابرد آن در چرخ دنده های مارپیچ است.

به مدیریت : احسان سلطانی

 

 

 

 

نورد آلومینیوم فردین در اراک , نورد آلومینیوم , نورد آلومینیوم فردین , نورد آلومینیوم در اراک , انواع نورد آلومینیوم , نورد  ,