Address & Contact

Our Address

تهران : شعبه ۱:خیابان جمهوری،نبش خیابان شیخ هادی، پاساژ علاءالدین 2 ،طبقه دوم،پلاک ۲۱۳ / شعبه ۲:خیابان جمهوری،نبش خیابان شیخ هادی،پاساژ علاءالدین 2 ،طبقه ۴،پلاک ۴۲۹

Telephone

هارد اینترنال و اکسترنال امارات رایان

🌐 تعمیرات تخصصی و پخش انواع تجهیزات شبکه امارات رایان در تهران🌐

🌐 بررسی تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

هارد اینترنال و اکسترنال امارات رایان

⚡️ هارد اینترنال (Internal HDD)

نخستین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال محل جایگیری آنهاست. اگر کاربر کامپیوتر یا لپ تاپ باشید حتما می دانید که در درون دستگاه مورد استفاده تان یک هارد وجود دارد. این هارد، همان هارد اینترنال است. هارد اینترنال یا همان دیسک سخت، بزرگترین حافظه جانبی موجود در کامپیوتر یا لپ تاپ است که تقریباً تمامی داده‌ها از جمله سیستم عامل، فایل‌ها، برنامه‌ها و … روی آن قرار می‌گیرند. هارد‌دیسک‌ها معمولا به اندازه یک کتابچه با اندازه‌های بین ۳٫۵ تا ۶ اینچ اما سنگین‌تر و سخت‌تر هستند. هارد اینترنال یک وظیفه دارد و آن حفظ دائمی داده‌ها است. هر داده دیجیتالی و اطلاعاتی که برای ذخیره سازی به هارد دیسک ارسال می‌شود، تا زمانی که حذف نشود در مکان خود باقی خواهد ماند.

البته ممکن است شرایط محیطی نیز در از بین رفتن این داده‌ها اثر بگذارد. شما می توانید هارد اینترنال خود را به کامپیوترهای متعددی وصل کنید؛ اما باید این را بدانید که هارد اینترنال برای جا به جایی مداوم و مکرر ساخته نشده است و این همان بارزترین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال است. باز کردن و بستن هارد داخلی درون کیس، به مراتب زمان بیشتری را از شما خواهد گرفت. همچنین این کار مشکلات و دردسرهای خاص خود را دارد.

⚡️ هارد اکسترنال (External HDD)

پیش از این ذکر شد که نخستین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال، مربوط به محل جایگیری‌شان است. بر خلاف هارد اینترنال که در درون دستگاه جای دارد، هارد اکسترنال در خارج از دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد و ارتباط آن با دستگاه توسط یک کابل رابط انجام می پذیرد و به پورتی مثل USB یا اترنت متصل می شود. هاردهای اکسترنال قابلیت جابجایی دارند و پس از انتقال داده ها به این هاردها، کاربر می تواند به هر کجا که بخواهد آنها را با خود ببرد. البته در زمان جابجایی، هاردهای اکسترنال، نیاز به مراقبت ویژه دارد و می بایست از ورود هر گونه ضربه به آنها جلوگیری کرد. هاردهای اکسترنال معمولاً در دو نوع پاسپورتی (کوچک) و رومیزی (بزرگتر از پاسپورتی) تولید می شوند.

دلیل تفاوت در سایز این دو هارد، میزان حافظه آنهاست که برای مثال در هارد رومیزی گاه به دو ترابایت نیز می رسد. هارد اکسترنال رومیزی یا همان دسکتاپ برای کسانی که نیازی به جابجایی هارد اکسترنال خود ندارند، گزینه بسیار مناسب و کارآمدی است و به نوعی دستگاه ذخیره ساز مطمئن تری را برای ذخیره اطلاعات خود استفاده نموده اند. سرعت تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال مورد دیگری است.

علت خرابی هارد چیست؟

هارد، اعم از اینترنال و اکسترنال، قطعه ای بسیار ظریف است و به سادگی آسیب می بیند.بسته به این که ایراد ایجاد شده در هارد دیسک نرم افزاری باشد یا سخت افزاری، دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. بدسکتوری، خرابی فریم ور، ضربه خوردن یا افتادن از ارتفاع، خرابی یا اصطلاحا سوختن برد، خرابی هد یا موتور، ویروسی شدن، حذف پارتیشن، ایرادات سطح پلتر، نفوذ رطوبت در مدل هایی که ضد آب نیستند و مواردی از این دست، بخشی از مهم ترین دلایل خرابی هارد به شمار می روند.

تعمیرات تخصصی هارد

هارد تحویل داده شده به مرکز سخت افزار ایران، بسته به نوع اشکال پیش آمده در آن، به یکی از پارتهای تعمیرات هارد سپرده می‌شود تا اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر بر روی آن پیاده گردد. (نوع اشکال پیش آمده در هارد، در واحد عیب‌یابی و تست هارد تشخیص داده شده و در سایر واحدهای تخصصی تعمیرات هارد مرتفع می‌گردد). برخی از پارت های موجود در مرکز تخصصی تعمیر هارد عبارتند از: واحد تعمیرات نرم افزاری هارد، واحد تعمیرات سخت افزاری هارد، واحد جراحی هارد، واحد تعمیر بدسکتوری هارد، واحد تعویض هارد، واحد بازیابی اطلاعات هارد و … .

آموزش تعمیرات هارد

آموزش تعمیرات هارد، یک دوره تخصصی است که هنرجویان در آن با نحوه ترمیم هاردهای اینترنال و اکسترنال آشنا می شوند. این دوره توسط مرکز سخت افزار ایران و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. این یعنی هم کاربران عادی و هم تعمیرکاران حرفه ای می توانند در دوره های آموزش تعمیر هارد شرکت کرده و در این زمینه مهارت کسب کنند. در دوره مقدماتی با کلیات تعمیر هارد آشنا می شوید و خواهید دانست که عملکرد هارددیسک ها و اجزای آنها چگونه است.

آموزش تعمیر هارد دیسک خراب

برخی از کاربران دوست دارند خودشان عیب‌یابی و تعمیر هارد دیسک خراب را انجام دهند. اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید و به عیب‌یابی و تعمیر هارد علاقه‌مندید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در دوره‌های آموزش تعمیر هارد نمایندگی تعمیرات هارد شرکت کنید.
در دوره‌های آموزشی این مرکز ضمن آشنایی با تمامی اجزا هارد با نحوه عیب‌یابی و تعمیر آن آشنا خواهید شد و به خوبی از پس تعمیر هر هاردی چه هارد اینترنال و چه هارد اکسترنال برمی‌آیید. جهت اطلاع از این دوره‌های آموزشی با نمایندگی تعمیرات هارد تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز شما را راهنمایی کنند.

تعمیر هارد وسترن دیجیتال

هارد های وسترن دیجیتال ویژگی های خاصی دارند. به عنوان مثال ، برخی از هارد های وسترن دیجیتال به جای پورت SATA سنتی با اتصال USB 3.0 طراحی شده است. برای دسترسی به این درایو خاص ، حتی برای گرفتن تصویری از آن ، به ابزارهای بازیابی پیشرفته ای نیاز داریم. هارد دیسک وسترن دیجیتال ، مانند هر هارد دیسک دیگری، ممکن است در اثر ویروس ، اقدامات نامناسب کاربر (به عنوان مثال ، حذف اطلاعات مهم) ، خرابی سیستم و غیره آسیب ببیند.

تعمیر هارد سیگیت

هاردهای شرکت سیگیت به صورت اینترنال و اکسترنال کاربرد دارند. دو مشکل رایج در هارد سیگیت گزارش شده که تعمیر آن را به دنبال دارد. هارد سیگیت روشن شده اما در Disk Management شناسایی نمیشود. در Disk Management شناسایی شده اما ظرفیت آن 0 نشان میدهد. هاردشناسایی شده اما زمان استخراج اطلاعات به کندی و در بعضی از موارد اطلاعات قابل کپی نمیباشد .

تعمیرات هارد ای دیتا

هارد ای دیتا با تبلیغاتی مانند ضد ضربه بودن و ضد آب بودن معروف است. اما این ویژگی ها به این معنی نیست که این برند نیاز به تعمیرات ندارد. مشکلاتی که ممکن است در هارد ADATA مشاهده کنید عبارتند از : خرابی برد تبدیل و برد اصلی هارد ای دیتا ، مشکلات در هارد دیسک اکسترنال ADATA ، مشکلات مربوط به ضربه خوردن و تکان خوردن هارد دیسک.

تعمیرات هارد توشیبا

ظاهر نشدن اطلاعات هارد یا شناسایی نشدن هارد اکسترنال تنها یکی از مواردی است که نشان می دهد هارد دیسک توشیبا شما کار نمی کند. برای کمک به رفع سریع هارد دیسک مشکل دار خود، باید وضعیت دستگاه خود را شناسایی کرده و به کارشناس تعمیر هارد گزارش دهید. مشکلاتی که ممکن است در هارد Toshiba مشاهده کنید
عبارتند از :
هارد توشیبا شناسایی می شود اما در دسترس نیست ، هارد شناسایی می شود اما فایل ها نمایش داده نمی شود، هارد توشیبا شناسایی نمی شود، هارد توشیبا در فقط سیستم شما شناسایی نمی شود، چراغ هارد چشمک می زند اما کار نمی کند.

تعمیر هارد لپ تاپ

 

خرابی ها و تعمیرات هارد لپ تاپ به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند ، در حالت نرم افزاری فریمور هارد دچار مشکل می شود ، به این صورت که هارد دارای یک جدول Defect list می باشد و قسمت های معیوب را به مرور زمان از سطح پلاتر حذف کرده و آنها را به Defect list اضافه می کند، ظرفیت این لیست پس از مدتی تکمیل شده و در این حالت هارد دیگر قادر به اضافه کردن خرابی های جدید به این لیست نخواهد بود و مشکلاتی اعم از عدم شناسایی در سیستم و عدم نمایش ظرفیت صحیح و نمایش پیغام فرمت و … بروز خواهند کرد.

تعمیر هارد موبایل

تعمیرات هارد موبایل (eMMC) نیز بسته به نوع خرابی به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود ، نشانه های خرابی هارد موبایل عبارتند از ، خاموشی بدون علت دستگاه ، هنگ کردن گوشی به هنگام روشن شدن و ماندن در حالت نمایش لوگو، عدم امکان خواندن اطلاعات از گوشی یا وارد کردن اطلاعات جدید به آن.
تعمیرات هارد گوشی به صورت نرم افزاری معمولا از طریق Jtag و ATF انجام می شوند که ابزارهای تخصصی تعمیر کاران می باشند، اما در صورتی که تعمیر هارد به صورت نرم افزاری مقدور نباشد، نیاز به تعویض آن وجود خواهد داشت که اینکار توسط تعمیرکاران مجرب با تجهیزات مخصوص تعویض انجام پذیر می باشد.

تعمیر هارد موبایل

تعمیرات هارد موبایل (eMMC) نیز بسته به نوع خرابی به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود ، نشانه های خرابی هارد موبایل عبارتند از ، خاموشی بدون علت دستگاه ، هنگ کردن گوشی به هنگام روشن شدن و ماندن در حالت نمایش لوگو، عدم امکان خواندن اطلاعات از گوشی یا وارد کردن اطلاعات جدید به آن.
تعمیرات هارد گوشی به صورت نرم افزاری معمولا از طریق Jtag و ATF انجام می شوند که ابزارهای تخصصی تعمیر کاران می باشند، اما در صورتی که تعمیر هارد به صورت نرم افزاری مقدور نباشد، نیاز به تعویض آن وجود خواهد داشت که اینکار توسط تعمیرکاران مجرب با تجهیزات مخصوص تعویض انجام پذیر می باشد.

تعمیر سوکت هارد

گاهی تعمیرات هارد نیاز به اقدامات پیچیده ندارد و می توان مشکلات این قطعه را تنها با تعمیر سوکت برطرف کرد. سوکت بخشی است که امکان اتصال هارد با لپ تاپ، کامپیوتر و … را فراهم می سازد. وقتی هارد در کامپیوتر یا لپ تاپ شناسایی نمی شود، معمولا ایراد از سوکت است. تعمیر سوکت هارد و نحوه انجام این کار، بستگی به شدت آسیب دیدگی این بخش دارد.

تعمیر بدسکتوری هارد


بد سکتور ایجاد شده بر روی هارد ممکن است سخت افزاری است و یا نرم افزاری باشد از همین رو خدمات واحد تعمیرات هارد نیز شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است. البته اگر بد سکتور هارد سخت افزاری باشد غالباً کار چندانی نمی توان برای بهبود و تعمیر آن انجام داد و احتمالاً تنها راه ممکن تعویض سیلندر هارد دیسک باشد؛ لیکن در مورد اشکالات نرم افزاری اوضاع کمی بهتر است و می توان با استفاده از برخی تجهیزات حرفه ای و نرم افزارهای روز دنیا بدسکتور هارد را مرتفع نمود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

⚡️ تجهیزات شبکه همه آن چیزی است که برای راه‌اندازی یک شبکه رایانه‌ای نیاز است.

⚡️ امروزه شبکه و تجهیزات آن در سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ و کوچک، جایگاه خاص و ویژه‌ای پیدا کرده است. هر سازمان و اداره باید شبکه‌هایی با کارایی مناسب و بستر قوی برای خود راه‌اندازی کند تا بتواند حداکثر استفاده از سیستم شبکه را داشته باشد.

در حالت کلی این تجهیزات شبکه به مجموعه‌ای از ابزار و وسایلی گفته می‌شود که برای راه اندازی یک شبکه رایانه‌ای نیاز است.

⚡️ انواع تجهیزات شبکه‌ کامپیوتر

به‌طور کلی این تجهیزات شبکه به دو دسته تجهیزات اکتیو شبکه و تجهیزات پسیو شبکه تقسیم می‌شود.

⚡️ تجهیزات پسیو شبکه (Passive Produscts)

تجهیزات پسیو شبکه یا غیرفعال تجهیزاتی هستند که قابل برنامه‌ریزی نیستند و نمی‌توانند تغییراتی روی اطلاعات و یا محتوای تبادل شده در شبکه داشته باشند.

بخشی از تجهیزاتی هم که به‌منظور نصب و پیکربندی سخت‌افزاری شبکه استفاده می‌شود در این دسته جای می‌گیرند.

فعالیت این تجهیزات بدون اینکه به توان الکتریکی برق احتیاج باشد، انجام می‌پذیرد.

تجهیزات پسیو شامل، کانکتور شبکه، اتصالات شبکه، داکت، رک شبکه، کابل شبکه و پچ کورد شبکه می‌شود.

⚡️ تجهیزات اکتیو شبکه (Active Products)

تجهیزات فعال شبکه یا اکتیو تجهیزاتی هستند که فعالیت الکترونیکی در درون آنها صورت می‌گیرد و اطلاعات وارد شده به آن‌ها بسته به شرایط برنامه‌ریزی شده برای دستگاه، پردازش و رد و بدل می‌شود.

فعالیت این تجهیزات نیازمند جریان الکتریکی برق است.

تجهیزات اکتیو شامل، کارت شبکه، سوییچ شبکه، روتر، دیوار آتش، مودم و اکسس پوینت می‌شود.

مدیریت : امیرقاسمی

 

 

 

 هارد اکسترنال , اینترنال و اکسترنال چیست , انواع هارد اینترنال , تفاوت ssd اینترنال و اکسترنال , هارد اکسترنال ssd , خرید هارد اکسترنال , تجهیزات شبکه ,