Address & Contact

Our Address

تهران خیابان میر عماد کوچه نهم پلاک ۲۶ واحد ۱

Telephone

واردات قطعات دستگاه های سی ان سی امینی

CNC مخخف چیست؟

🔹🔸CNC یک مخفف انگلیسی از عبارت Computer Numerical Control است. این عبارت به معنای کنترل رقمی رایانه ای است که مفهوم آن راهبری و کنترل ماشین آلات صنعتی با استفاده از رایانه (کامپیوتر) است. دستگاه سی ان سی ابزاری است که می تواند با استفاده از رایانه بر روی فلز یا چوب تغییراتی را ایجاد کند.

دستگاه سی ان سی چیست؟

🔹🔸اگر هنوز نمی دانید دستگاه سی ان سی چیست ادامه این توضیحات پاسخ مناسبی به سوالات شما خواهد بود. این دستگاه در واقع یک فرز صنعتی است که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری کنترل و هدایت می شود. این نرم افزارها دخالت انسان در برش و شکل دادن چوب را به حداقل می رساند. با استفاده از این دستگاه فرد می تواند تمام طرح های فرز کاری و ماشین کاری چوب را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مناسب آماده کند و باقی کارها را به عهده دستگاه سی ان سی بگذارد.

دستگاه سی ان سی چیست و چه کاربردی دارد؟

🔹🔸دلیل احتیاج به دستگاه سی ان سی آن است که در تولید قطعات ظریف و ریز و همین طور قطعاتی که در ساخت آن نیاز به دقت و اندازه گیری های بسیار بالایی وجود دارد انسان ممکن است خطا کند اما این دستگاه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری با کمترین خطای ممکن آن قطعات را به خوبی خواهد ساخت. دستگاه CNC انواع متفاوت دارد که در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در خصوص دستگاه سی ان سی چوب را با هم مرور کنیم. با وارناسا همراه باشید.

🔹🔸از این دستگاه در ساخت وسایل چوبی مانند کابینت و مبل، کارهای ظریف مانند تندیس و قاب عکس و سایر وسایلی که با چوب می توان ساخت و نیاز به ظرافت و دقت دارد استفاده می شود.

انواع دستگاه سی ان سی (CNC) چوب

🔹🔸دستگاه تراشکاری سی ان سی مناسب چوب به دو دسته عمودی و افقی تقسیم می شوند. عملکرد این دو دسته شباهت بسیاری به هم دارد اما تفاوت در روش کار باعث می شود که از هر کدام از این دو دسته در صنایع و کارهایی خاص استفاده شود.

دستگاه سی ان سی چوب عمودی

🔹🔸دستگاه برش چوب CNC عمودی سازگاری بالایی دارد و از قیمت پایین تری نسبت به مدل افقی برخوردار هستند. اسپیندل این دستگاه در سر جای خود ثابت است و ابزار برش آن به صورت عمودی حرکت می کند. حرکت عمودی این دستگاه باعث شده برای دریل کاری و سوراخ‌کاری بهترین انتخاب باشد.

دستگاه سی ان سی چوب افقی

🔹🔸در دستگاه تراشکاری CNC افقی، حرکت کرده و همین نوع حرکت آن را به یک ابزار محبوب و کار آمد برای کارگاه های بزرگ و کوچک تبدیل کرده است. از این دستگاه به عنوان دستگاهی که می تواند زمان پروژه های بزرگ را کاهش دهد یاد می شود. این دستگاه نسبت به مدل عمودی دستگاه سی ان سی گران تر است اما با توجه به درخواست و کارایی بالا بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید آن می کنند.

🔹🔸این دستگاه دارای یک میز چرخشی یکپارچه است. این یکپارچگی به انعطاف پذیری بیشتر برای برش زاویه های پیچیده کمک می کند. بازوی بالایی استفاده شده است. در این دستگاه از هر دور طرف آربور دستگاه را مهار می کند. این دستگاه ها معمولاً استحکام بالایی دارند و می توانند برش های سنگین تری نسبت به مدل افقی انجام دهند. همان گونه که گفته شد از سرعت بالاتری نسبت به مدل افقی نیز برخوردار هستند.

🔹🔸نکته مهم در مورد انواع دستگاه سی ان سی این است که این مسئله در قیمت دستگاه سی ان سی تاثیر بسیار زیادی دارد و قیمت آن با توجه به نوع آن کاملا متفاوت است.

راهنمای خرید دستگاه سی ان سی (CNC)

🔹🔸دستگاه های سی ان سی چوب از تنوع نسبتاً بالایی برخوردار هستند. این تنوع شامل عمودی یا افقی بودن آن، اندازه دستگاه و دیگر فاکتورهای دستگاه است. در هنگامی که قصد خرید دستگاه را دارید باید در خصوص دستگاه سی ان سی مورد نیاز خود اطلاعاتی کسب کنید تا راحت تر بتوانید آن را از میان دستگاه های موجود انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای خرید دستگاه سی ان سی (CNC)
از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔹🔸تعداد الکتروموتور استفاده شده در دستگاه
🔹🔸قدرت دستگاه بر مبنای اسب بخار
🔹🔸ولتاژ مصرفی و مورد نیاز دستگاه
🔹🔸افقی یا عمودی بودن دستگاه
🔹🔸جنس ستون و بدنه که می تواند عامل مهمی در میزان استحکام دستگاه باشد.
🔹🔸سرعت اسپیندل (دور در دقیقه)
🔹🔸تعداد دنده اسپیندل (8 یا 12 دنده)
🔹🔸میزان ظرفیت دریل کاری و سوراخ‌کاری دستگاه
🔹🔸ظرفیت فرز کاری دستگاه
🔹🔸فاصله بین اسپیندل تا میز دستگاه
🔹🔸تحمل وزن دستگاه برای قطعاتی که قرار است بر روی آن کار شود.
🔹🔸محدوده قطر دستگاه دریل کاری
🔹🔸تعداد محورهای دستگاه
🔹🔸گارانتی و نصب
🔹🔸دقت ماشین سی ان سی

مدیریت:آقای امیر امینی

قیمت دستگاه cnc خانگی , دستگاه cnc چیست , شغل cnc چیست , چوب cnc چیست , قیمت دستگاه cnc فلزات , قیمت دستگاه سی انسی چوب کوچک , مهندس cnc چیست , انواع دستگاه cnc چوب ,