تکثیر و پرورش و فروش ماهی های تزیینی و گرمابی مزرعه کوی برتر 

🐟 مرکز پرورش ماهی های تزیینی و گرمابی 🐟

پرورش ماهی های تزیینی و گرمابی مزرعه کوی برتر

🐟 ماهیان گرمابی در مناطق نیمه گرم و گرمسیر می توانند زندگی و رشد کنند. در حقیقت، ماهیان گرمابی برای رشد و تولید مثل به آب های گرم نیاز دارند و با توجه به گونه های (مختلف) آن ها ، تکثیر و رشد آن ها در دماهای مختلفی صورت می گیرد.

🐟از جمله ماهیان گروه گرمابی که در ایران پرورش داده می شود انواع ماهی کپور را می توان نام برد مانند ماهی کپور معمولی ، کپور نقره ای ، آمور و ماهی بیگ هد یا سرگنده.

🔴شرایط پرورش ماهی گرمابی

🐠جانمایی دقیق و صحیح محل احداث پروژه
🐠استفاده از طراحی استخرهای پرورش به شیوه مدار بسته
🐠استفاده از آب برگشتی تا حداکثر ممکن
🐠استفاده از حداقل مصرف انرژی
🐠طراحی بر اساس ماژول های جداگانه (به دلیل امکان احداث چند مرحله ای ،مدیریت آسانتر ،عدم تسری بیماری احتمالی به تمام مزرعه و …)
🐠هوادهی قبل از ورود آب به استخر
🐠جلوگیری از ریز شده مواد جامد معلق در استخرها
🐠جداسازی آب غلیظ و رقیق در خروجی هر استخر
🐠استفاده از فیلتراسیون چند مرحله ای (هیدرولیکی-فیزیکی-بیولوژیکی_شیمیایی )
🐠نزدیکی مزرعه پرورش ماهی به بازارهای مصرف
🐠استفاده از آب چاه و دوری از آلودگی ها و استرس های رودخانه ای

پرورش ماهی های تزیینی و گرمابی مزرعه کوی برتر

🔴تغذیه‌ ماهیان پرورشی

🔸در روزهایی ابتدایی رهاسازی بچه ماهی ها نیازی نیست که به آنها غذا داده شود . ماهیان در روزهای اول از غذای طبیعی موجود در استخر تغذیه می کنند. کپور نقره ای از مواد شناور گیاهی، سرگنده از تکه های شناور جانوری، آمورها از گیاهان و علف هایی که در استخر موجود است و کپورهای معمولی نیز از موجوداتی که در بستر استخرها زیست می کند، تغذیه می کنند.

🔸اضافه کردن پلت (غذای دستی) در مراحل بعدی تنها برای کپور معمولی انجام می گیرد، بنابر این در تهیه و مصرف غذای دستی، تنها جمعیت کپور معمولی مد نظر قرار می گیرد.

🔴چگونگی احداث استخرهای پرورشی ماهیان گرمابی:

❇️مهم ترین اقدامات پس از فراهم شدن مکان مورد نظر جهت احداث کارگاه ، عبارتند از :

💦 مشخص ساختن نوع سیستم پرورشی از لحاظ تراکم(متراکم،نیمه متراکم،فوق تراکم)

💦 مشخص کردن ظرفیت کارگاه براساس مقدار آب ورودی ونوع سیستم پرورشی.

💦 طراحی وبرنامه ریزی کارگاه پرورشی وتاسیسات جنبی آن با توجه به موارد یاد شده وسرمایه.

🔸استخرهای پرورشی ماهیان گرم آبی به طور معمول مستطیل شکل بوده و مساحتی برابر نیم تا پنج هکتار را دربر می گیرند، اما مناسب ترین اندازه برای ساخت این نوع استخر ها، استخرهای یک هکتاری می باشد. کنترل این گونه از استخر ها راحت تر است و عملیات غذا دهی، کود دهی،سم پاشی،صید،نمونه برداری،کنترل رشد ماهی ها در آن ساده تر صورت می گیرد.

🔸عمق این استخرها در شرایط گرم و معتدل ۵/۱ تا ۲ متر در نظر گرفته می شود و دارای شیب طولی۱:۲۰۰هستند، ضمن اینکه یک شیب عرضی از دیوار تا وسط استخر نیز دارند. دیواره استخرها مقطعی ذوذنقه ای شکل دارد و از آن جا که فشار آب را دیواره تحمل می کند، ساخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

مدیریت : سعید رحمانی

 

 

 

 

هزینه پرورش ماهی , درامد پرورش ماهی , پرورش ماهی در استخر , وام برای پرورش ماهی , پرورش ماهی قزل آلا , تجهیزات لازم برای پرورش ماهی , کارگاه پرورش انواع ماهی  ,  تکثیر و پرورش و فروش ماهی های تزیینی و گرمابی ,