دوخت پرچم محرم،چفیه،پرده پشت منبری،جلیقه خادمی،شال علم و سفره صلوات ثامن الائمه در کرمانشاه

✨کارگاه فرهنگی مذهبی ثامن الائمه (ع)

✨انواع سفارشات هیئت های مذهبی،مساجد،مجموعه های فرهنگی مذهبی،پرچم مناسبتی،سفره صلوات

?پرچم دوزی زیرمجموعه هنر گسترده و وسیع گلدوزی محسوب می‌شود. اما در عین حل به دلیل استفاده از طرح‌های خاص، منحصربه‌فرد و متمایز از سایر رشته‌های گلدوزی است. همچنین گلدوزی مذهبی در دو نوع جانماز دوزی و پرچم دوزی قابل تقسیم است.

?هنر پرچم دوزی، هنر دوختن اسامی، روایات و عبارات قرانی روی پارچه‌های عزاداری است. البته با دوخت این اسامی در رنگ‌های شاد و روشن روی پارچه‌های با رنگ سبز و روشن، می‌توان از پرچم دوخته شده در اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان استفاده کرد.

❇️هنر پرچم دوزی چگونه انجام می‌شود؟

?در حال حاضر این هنر بیشتر با استفاده از چرخ‌های گلدوزی مخصوص و در کارگاه‌های پرچم دوزی انجام می‌شود. برای این کار ابتدا طرح سفارشی مشتری توسط طراح خبره و باتجربه روی پارچه مخصوص پیاده می‌شود. بعد از آن هنرمندان خطوط طراحی شده را با نخ‌های رنگی و چرخ برقی گلدوزی می‌کنند.

?خطوط ترسیم شده روی پارچه به‌صورت دوخطه و تذهیب انجام می‌شود. بعد از آن، داخل هر طرح با نخ دوخته شده و سایه بندی و برجسته‌دوزی‌ها انجام می‌شود. درنهایت و بعد از اتمام کار گلدوزی، یک لایی چسب با استفاده از اتو به پشت کار چسبانده می‌شود تا طرح روی آن را به‌خوبی حفظ کند. همچنین بعد از تمیزکاری و قیچی کردن نخ‌های اضافی، کار به اتمام رسیده و پرچم به مشتری تحویل داده می‌شود.

❇️پارچه مناسب پرچم دوزی

?پرچم دوزی هنری است که در آن گلدوزی با استفاده از نخ‌های گلدوزی محکم و قطور انجام می‌شود. همچنین انجام گلدوزی روی پارچه باید به بهترین شکل به نمایش گذاشته شود. به همین دلیل نیاز به پارچه‌ای با استحکام و زیبایی زیاد دارد تا در کنار گلدوزی مذهبی، زیبایی خود را به نمایش بگذارد. پارچه خوب و مرغوب در برجسته کردن این هنر نقش زیادی دارد و معمولا از دو نوع پارچه ساتن و مخمل برای پرچم دوزی استفاده می‌شود.

به مدیریت:اکبری

شماره های تماس:

09187265970
09367175029
08338233249

 

لینک واتساپ?
https://chat.whatsapp.com/B5ATrBATKiZBhGgrbt7Nt0

 

 

 

 

پرچم , پرچم دوزی , انواع پرچم مذهبی , چفیه , شال علم , سفره صلوات , پرده پشت منبری , دوخت پرچم محرم در کرمانشاه , کارگاه فرهگی مذهبی ثامن الائمه در کرمانشاه , جلیقه خادمی , انواع خدمات و سفارشات فرهنگی مذهبی , پرچم مناسبتی , هزینه دوخت پرچم دوزی در کرمانشاه ,