گروه تولیدی انواع پوکه معدنی صنعتی کشاورزی ساختمانی رادمان

💠 فروش انواع پوکه معدنی ، صنعتی ، کشاورزی و ساختمانی💠

💠 نمایندگی انحصاری پوکه صنعتی لیکای ساوه در استان کرمان💠 

💠 تولید پوکه صنعتی سیلیس ( پرلیت ) در استان کرمان و یزد

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

انواع پوکه

💠 پوکه صنعتی چیست؟

پوکه صنعتی یا همان لیکا یکی از انواع پوکه است که حاصل فراوری خاک رس در صنعت است.در این مقاله قصد داریم در مورد این پوکه، نحوه ساخت آن،ویژگی هایی که دارد و کاربردهایش صحبت کنیم. این پوکه را با استفاده از مواد طبیعی همچون خاک رس و طی مراحل خاصی در صنعت فراوری می کنند. این پوکه به لیکا نیز شهرت دارد .لیکا بر گرفته از عبارت light expanded clay aggregate است که در واقع به معنای خاک رس بسیار سبک منبسط شده است.

💠 مراحل ساخت لیکا

برای ساخت این پوکه در ابتدا خاک رس را آسیاب کرده تا خاک رس مناسبی بدست بیاید، سپس این خاک آسیاب شده وارد قسمت مغناطیسی کارخانه شده،در این بخش این خاک با سایر مواد مخلوط و له می شود.سپس این مواد را به صورت گِل در می آورند و گِل به دست آمده را با دستگاه به حدی ورز می دهند تا حالت لاستیکی به خود بگیرد،این گِل ورز داده شده را در اندازه های مختلف در آورده و به مرحله پخت و انتقال به کوره فرستاده می شوند و آنها را در معرض حرارت بسیار بالا قرار می دهند،در نهایت پوکه های بدست آمده را به مرحله خنک کننده کارخانه منتقل می کنند در طی این دو مرحله آخر حباب های هوایی ریز درشتی در پوکه پدید می آیدکه موجب وزن کم آن شده است. این پوکه در اندازه های 4 یا 5 میلی متری،5 تا 10 میلی متری و 10 تا 25 میلی متری ساخته می شوند.

💠 ویژگی های پوکه صنعتی

ازجمله مهم ترین و بارزترین ویژگی این پوکه وزن کم آن است.این پوکه وزنی حدود 250 کیلوگرم در هر متر مکعب دارد.
این پوکه عایق حرارتی است و میزان انتقال حرارت آن بسیار کم است.
به سبب وجود تخلخل و حباب های هوایی در سطح این پوکه ،سرعت صوت در این پوکه به شدت افت کرده و این پوکه را برای عایق صوتی مناسب کرده است.
این پوکه به علت اینکه تحت شرایط دمایی بالا ساخته می شود،در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم است.
این پوکه بسیار با دوام است و در برابر تغییرات شیمیایی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.
یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در این پوکه عدم تراکم پذیری است.این ویژگی بدان معناست که این پوکه در برابر فشار خارجی مقاومت از خود نشان می دهد و فشرده نمی شود.
این پوکه علاوه بر گرما و حرارت در برابر سرما نیز مقاوم است و در دماهای پایین دچار یخ زدگی نمی شود.
این پوکه شکل و اندازه مناسبی دارد و از آن می توان در ساخت انواع مصالح ساختمانی استفاده کرد.
این پوکه عمر بسیار بالایی دارد و دچار فساد نمی شود.

💠 کاربردهای پوکه صنعتی

از کاربردهای پوکه صنعتی در ساختمان می توان به استفاده آن در ساخت بلوک های سبک پوکه ایی،ساخت بتن سبک،پر کردن و شیب بندی بام و کف ساختمان اشاره کرد.علاوه بر این ها به علت عایق بودن این پوکه برای عایق کردن ساختمان ها در برابر حرارت و صوت نیز از آن استفاده می کنند.همچنین از آن برای پر کردن و بالاآوردن سازه هایی که در سطح پایین تری نسبت به زمین قرار دارند نیز استفاده می شود.
از موارد کاربردهای پوکه صنعتی می توان به کاربرد آن در راه و جاده سازی،سد سازی و ساخت تونل است.
استفاده در کشاورزی،این پوکه چون ماده اصلی و سازنده اش از خاک رس است برای فعالیت های کشاورزی بسیار مناسب است زیرا این خاک مناسب کشاورزی است.
همچنین از این پوکه در تصفیه خانه ها به عنوان یکی از مواد موجود در فیلتراسیون آب استفاده می شود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

💠 پوکه ساختمانی چیست؟

پوکه ساختمانی یکی از انواع پوکه های معدنی به حساب می آید..پوکه های معدنی ساختمانی را در سازه های ساختمانی مانند؛ کفپوش، دیوار ها، بتون ستون ها، بین طبقات، شیب بندی پشت بام و کف سازی و از این قبیل فعالیت ها مورد استفاده قرار می دهند.

💠 انواع پوکه ساختمانی

پوکه به طور کلی به دو دسته پوکه صنعتی و پوکه معدنی تقسیم می شود. پس پوکه ساختمانی می تواند شامل انواع پوکه معدنی و پوکه صنعتی نیز باشد! همانگونه که گفتیم اصطلاح پوکه ساختمانی در بین مردم جا افتاده است و در انجام فعالیت های ساخت و ساز و ساخت سازه های ساختمانی از این اصطلاح استفاده می کنند. در نتیجه پوکه ساختمانی تمام انواع پوکه را که برای سازه های ساختمانی مناسب هستند، شامل می شود. تعدادی از بهترین انواع پوکه ساختمانی را مختصرا معرفی می کنیم:

پوکه بادامی

پوکه ی بادامی به پوکه ی عدسی و نخودی بسیار شباهت دارد و تفاوت آن ها در ابعاد پوکه است. پوکه بادامی بزرگتر (15 تا 30 میلی متر) و با قیمت کمتری در مقایسه با پوکه عدسی و پوکه نخودی ارائه می شود. پوکه بادامی عمدتا در شیب بندی ساختمان کاربرد دارد.

پوکه ماسه ای

نوعی از پوکه معدنی، پوکه ماسه ای در اندازه ی 0 تا 5 میلی متر و و زن 800 تا 900 کیلوگرم است که اغلب در شیب بندی ساختمان، کف سازی و پرکردن فضاهای خالی استفاده می شود.

پوکه فندقی

پوکه فندقی 10 تا 20 میلی متر و وزن 500 تا 600 کیلوگرم است و کاربرد آن در شیب بندی سطوح ساختمان است.

💠 ویژگی های پوکه ساختمانی عبارت اند از؛

عایق در برابر سرما، گرما و آتش
هزینه خرید و انتقال پایین
وزن پایین و سبک
جابجایی آسان
استحکام بالا

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

💠 پوکه معدنی چیست؟

شاید امروزه کمتر کسی پیدا شود که نام پوکه معدنی را نشنیده باشد و از کاربردهایی که دارد بی اطلاع باشد! پوکه معدنی از جمله سنگ های آتشفشانی است که در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید. از نظر علمی نام پومیس یا پامیس (Pumice) را بر روی این سنگ نهاده اند. از جمله مواد معدنی موجود در این سنگ می توان به آهن، آلومنیوم، منیزیم، کلسیم و سدیم اشاره کرد، البته باید ذکر کرد که این مواد معدنی به صورت اکسید درون این سنگ یافت می شوند.

💠 پوکه معدنی چگونه تشکیل می شود؟

به طور کلی در لایه های زیرین پوسته زمین، سنگ ها بر اثر وجود حرارت بالا ذوب می شوند و ماگما را تشکیل می دهند. این ماگماها علاوه بر اینکه مواد معدنی که درون سنگ ها هستند را دارند؛ میزان زیادی از گازهای دی اکسید کربن، بخار آب و دی اکسید گوگرد را نیز درون خود محبوس می کنند. با توجه به اینکه چگالی این ماگما نسبت به سنگ های موجود در کوه کمتر است، به سمت بالا و دهانه آتشفشان حرکت می کنند. هنگام انفجار کوه آتشفشانی و خروج مواد مذاب از دهانه کوه، بر اثر قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد می شوند و به سرعت دمای مواد مذاب کاهش می یابد. رفته رفته این مواد، حالت جامد به خود می گیرند. از سوی دیگر با سرد شدن این مواد گازهای به دام افتاده درون آنها خارج شده و سبب ایجاد حفره در سنگ می شود. به این سنگ های به جا مانده که بافت اسفنجی یا حفره مانند دارند پوکه معدنی می گویند.

💠 ویژگی های پوکه معدنی

از جمله ویژگی های این سنگ، می توانیم به ویژگی های ظاهری آن اشاره کنیم. این سنگ معدنی را می توان در رنگ های مختلف از جمله سیاه، خاکستری، قهوه ایی و سفید در طبیعیت و معادن پیدا کرد که علاوه بر جلوه های بصری از نظر وجود املاح معدنی نیز با یکدیگر متفاوت اند.
ویژگی ظاهری دیگر این سنگ، شکل و بافت اسفنجی آن است که در اصطلاح به آن متخلخل می گویند همین ویژگی سبب کاهش وزن چشمگیر این سنگ نسبت به حجم آن شده است، به گونه ایی که همین سبک بودن، این سنگ را بسیار پُرکاربرد کرده است.

از دیگر ویژگی پوکه معدنی، می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت و گرما اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که این سنگ در برابر حرارت به عنوان یک عایق عمل کرده و هم چنین به عنوان یک سنگ نسوز از آن یاد می شود.
از پوکه به عنوان سنگی که عایق صداست نیز یاد می شود. بر اثر وجود تخلخل درون پوکه از سرعت صوت کاسته می شود و میزان صدای کمتری از این سنگ عبور می کند.

پوکه میزان مقاومت بالایی در برابر فشارهای خارجی از خود نشان می دهد.
وجود املاح معدنی در این سنگ یکی دیگر از خواص آن است.
پوکه در برابر رطوبت نیز عایق است.
از دیگر ویژگی پوکه می توان به ضد موریانه و ضد حشرات بودن آن اشاره کرد.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

💠 پوکه معدنی در کشاورزی

کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی و فواید آن برای خاک و گیاهان بر کسی پوشیده نیست. این ماده دو نقش را در خاک ایفا می کند. اول اینکه می تواند مواد مغذی و مفید لازم برای گیاه را به خاک برگرداند و دوم اینکه در نقش یک ماده مفید برای خاک و گیاه و همچنین رشد محصولات کشاورزی به کار گرفته شود. پوکه معدنی در کشاورزی باعث می شود قابلیت کشت در خاک افزایش یابد و همچنین به حفظ مواد آلی در خاک کمک می کند. یکی دیگر از موارد مصرف پوکه معدنی در کشاورزی به دلیل ویژگی ضد شیمیایی بودن پوکه است که به بهبود عملکرد خاک در برنامه های سمپاشی، علف کشی، قارچ کشی، کود و… کمک می کند.

در کشاورزی سنتی این ماده معدنی را با خاک مخلوط می کنند تا املاح خود را به گیاه بدهد. اما امروزه در کشاورزی هیدروپونیک استفاده های فراوانی از آن می شود. در این نوع کشاورزی از خاک استفاده نمی شود بلکه فقط از پوکه معدنی به همراه آب استفاده می شود.

مدیریت : رضا راد

http://pookemadani.com

 

 

 

پوکه صنعتی , قیمت پوکه معدنی , پوکه چیست , پوکه کشاورزی , پوکه ساختمانی , پوکه صنعتی لیکا ,