Address & Contact

کارخانه و معدن سنگ مستر استون در دورود لرستان

✳️سنگ های کوپ چه نوع سنگهایی هستند؟

💥نام دیگر سنگ کوپ، سنگ بلوک است. سنگ کوپ از لحاظ جنس، نوع خاصی ندارد و تمام انواع سنگ هایی که از معدن استخراج میشوند در ابتدا به شکل کوپ هستند.

💥بنابراین سنگ های کوپ می توانند از جنس گرانیت، مرمریت و تراورتن باشند. اما دسته بندی انواع سنگ های کوپ بر اساس اندازه و کیفیت آن انجام می شود. در این دسته بندی در مجموع سه نوع سنگ کوپ می توان بر شمرد:

💫تک کوپ 

🔸🔸سنگ کوپ تک کوپ از کیفیت بالایی برخوردار است چرا که فاقد ترک یا زدگی بوده و هارمونی رنگ آن بالاست. ابعاد سنگ تک کوپ بزرگ و شکل آن به صورت شش ضلعی بریده میشود. وزن سنگ تک کوپ به ۲۵ تا ۲۷ تن در می آید. به دلیل ابعاد و وزن بالا، هر یک قطعه سنگ تک کوپ روی یک تریلی حمل میشود.

💫دو کوپ 

🔸🔸ابعاد سنگ دو کوپ از سنگ تک کوپ کوچکتر است. در واقع دو سنگ دو کوپ برابر یک تک کوپ میشود. سنگ های دو کوپ معمولاً به شکل مکعب مستطیل است اما ممکن است شکل خاصی هم نداشته باشند. دو عدد سنگ کوپ روی یک تریلی قابل بارگیری است.

💫سه کوپ 

🔸🔸ابعاد سنگ سه کوپ از سنگهای دو کوپ کوچکتر است. در واقع هر سه سنگ سه کوپ برابر با یک سنگ تک کوپ می شود. از اینرو در حمل و نقل نیز سه قطعه سنگ سه کوپ روی یک تریلی حمل می شوند.

✳️کاربرد سنگهای کوپ 

✨سنگ کوپ یا همان سنگ بلوک سنگی است که فرآوری نیاز دارد و بدون فرآوری قابل استفاده نیست. از سنگ کوپ های مکعبی شکل با ابعاد بزرگ اسلب تهیه میشود و از سنگ کوپ هایی با اشکال نامنظم و در ابعاد کوچکتر، تایل.

✨از نتیجه این فرآوری که اسلب یا تایل باشد در زمینه های مختلف از جمله ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و ساخت وسایل تزئینی، استفاده به عمل خواهد آمد.

✳️ویژگی های سنگ اسلـب چیست؟

💠فرآوری و آماده سازی سنگ به صورت اسلب مزایای بسیار زیای نسبت به روش های قدیمی داشته و جدا از زیبایی و چشم نواز بودن سنگ، استحکام و طول عمر سنگ نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد.

💠در این روش فرآوری از دستگاه های با کیفیت و مدرن جهت برش و کالیبراسیون و همچنین ساب و صیقل کاری سنگ استفاده می شود و با توجه به عملیات اپوکسی کاری و نصب توری پشت ورق اسلب ، امکان شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل می رسد.

✳️کاربرد سنگ ‌های اسلب 

🔰به طور کلی در فضاهای مختلفی از ساختمان می توان از سنگ های اسلب استفاده کرد. از جمله این فضاها عبارتند از :

🔺فضای داخلی ساختمان 
🔺سنگ فرش کف لابی 
🔺سنگ فرش کف هال و پذیرایی 
🔺سالن های ورودی 
🔺فضای پشت تلویزیون (دیوار پشت تی وی)
🔺ورودی ساختمان 

✳️تایل چیست؟ 

🔹🔸سنگ تایل یک شیء نازک است که معمولاً به شکل مربع یا مستطیل شکل است.این سنگ عموماً برای پوشش سقف ها ، کفها ، دیوارها یا اشیاء دیگر مانند رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد.این کلمه از کلمه فرانسوی tuile گرفته شده است در واقع سنگ تایل به سنگ‌های سایزشده می‌گویند

🔹🔸سنگ تایل بعد از خارج شدن سنگ ها از معدن به انبار منتقل می شوند تا به کارخانه ارسال شوند. با استفاده از دستگاه های برش زنی پیشرفته و تخصصی سنگ تایل با اندازه های مشخص برش داده می شوند.

🔹🔸ابتدا با ضخامت یکنواخت همه سنگ ها برش داده می شوند و بعد در فرآیندهایی چون؛تراشیدن، جلا دادن به سنگ، برش دادن تکه تکه شدن و تراشیدن لبه ها، سنگ نهایی با سایز های متمایز آماده استفاده می شود. بعد از اماده سازی نهایی سنگ تایل شکل آن هیچ تغییری نمی کند و در ساختمان سازی برای نصب به صورت مستقیم استفاده می شود.

✳️تفاوت سنگ  اسلب و سنگ تایل چیست؟ 
💫شکل نهایی آن ها متفاوت است:

سنگ های اسلب بعد از برش خوردن از سنگ کوب دوباره قابلیت تغییرات در زمان ساختمان سازی را دارند این امر در حالی است که تایل فرآورده ی نهایی سنگ بری است و به هیچ عنوان نمی توان شکل نهایی آن را تغییر داد؛ زیرا لبه های کار بسته می شود و روی کار جلا داده می شود که با برش خوردن شکل زیبای اولیه خود را از دست می دهد.

💫اندازه سنگ در هردو حالت متفاوت است:

تفاوت دیگری که در تایل و اسلب وجود دارد اندازه و کیفیت آن است. عموماً سنگ های که کیفیت بیشتری دارند به سنگ اسلب تبدیل می شوند تا مقاومت آن ها در زمان استفاده تضمین شود. این امر بدین معنا نیست که از سنگ های بی کیفیت برای تایل استفاده می شود، زیرا سایز های کوچک خیلی نیاز به مقاومت بالا در زمان ساختمان سازی ندارند.

💫قیمت بسیار متفاوت:

قیمت تایل از سنگ اسلب ارزان تر است از همین رو استفاده از این محصول طرفداران بسیاری دارد. با توجه به این که در مقایسه ارزش کار به قیمت آن کیفیت بسیار بالایی دارد و با یک دقت و ظرافت خاص برش تایل دنبال می شود در ساخت و ساز های داخلی از این سنگ بسیار استفاده می شود.

به مدیریت:علی فتاحی

کارخانه و معدن سنگ ساختمانی کوپ اسلب تایل مستر استون در دورود لرستان , معدن سنگ ساختمانی در دورود لرستان , کارخانه سنگ ساختمانی در دورود لرستان , سنگ کوپ در دورود , سنگ اسلب در دورود , سنگ تایل در دورود , مستر استون در دورود لرستان , قیمت سنگ کوپ در دورود , قیمت سنگ تایل در دورود , قیمت سنگ اسلب در دورود ,