شوریجات و ترشیجات محلی خان در کبودر آهنگ همدان

✨تولید،فروش و پخش انواع شوریجات،ترشیجات محلی و خیارشور
🔴انواع دستگاه های خط تولید ترشیجات

❇️دستگاه شستشو

🔸برای تهیه ترشی ابتدا سبزیجات و میوه های مورد نظر را داخل وان یا مخزن مناسب شسته می شوند. شستشو می تواند به صورت تک مرحله یا چند مرحله انجام شود. گل و لای از محصول جدا شده و ضد عفونی شوند. برای این کار به دستگاه های شستشوی اتومات نیاز دارید.

❇️دستگاه اسلایسر (خردکن) و دستگاه پوست کن

🔸در خط تولید ترشی پس از شستشو با توجه به نوع محصول عملیاتی مانند پوست گیری و خرد کردن انجام می شود. دستگاه های پوست کن و دستگاه های اسلایسر در مدل ها و با ظرفیت های مختلف برای این کار مناسب هستند.با توجه به نوع ترشی مواد اولیه درسته، نگینی یا پوره شده و پس از آن فرایند های دیگر روی آن انجام می شود.

نول درجه یک

❇️دستگاه پرکن و دربند

🔸پس از انجام مراحل بالا جهت بسته بندی یک محصول واحد یا ترکیبی از چند محصول ریخته می شوند. با توجه به نوع ترشی محلولی با ترکیب آب، نمک، سرکه و… به آن اضافه می شود. این کار با استفاده از دستگاه پرکن انجام می شود.در نهایت با استفاده از دستگاه دربند که در مدل های اتوماتیک و دستی وجود دارند درب ظروف به صورت کاملا بهداشتی، بسته می شود.

❇️دستگاه سیل ترشی

🔸از نمونه دستگاه های بسته بندی می توان به دستگاه سیل اشاره کرد که در ظرفیت ها و مدل های مختلف ( حرارتی و القایی) طراحی و تولید شده اند.دستگاه سیل وکیوم به جهت پرس کردن درب ظروف پلاستیکی با استفاده از لایه ای سلفون یا فویل آلومینیوم به کار گرفته می شوند. جهت بسته بندی و پلمپ کردن دبه های ترشی و خیار شور معمولا از دستگاه سیل القایی استفاده می شود.

❇️بسته بندی ترشی تک نفره

🔸از ترشی در رستوران ها، هتل ها، مجالس و … به صورت تک نفره استفاده می شود. دستگاه های سیل حراتی که با مکانیزم های کشویی، روتاری و خطی تولید می شوند جهت بسته بندی محصولات مختلف در ظروف پلاستیکی بسیار مناسب هستند. تیراژ تولید و اندازه ظرفتان در انتخاب دستگاه سیل بسیار اهمیت دارد.

🔴نکاتی که در خط تولید ترشی به صورت خانگی و صنعتی باید رعایت کرد، شامل چه مواردی می باشد؟

🔹فضای مناسبی را که تمام نکات بهداشتی در آن رعایت می شود فراهم کرد و محیط 12 متری حداقل مساحت در نظر گرفته شده واحد صنفی است.

🔹هزینه های خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات از جمله هزینه ی ثابت، آب، برق، سوخت مصرفی، قیمت تمام شده، ارزش افزوده خالص و ناخالص، درصد فروش، سود و زیان در ابتدا بررسی و در نظر گرفته شود.

🔹متناسب با ظرفیت تولید ترشی دستگاه متناسب با آن را خریداری کنید.

🔹برای محصول خود برند سازی کنید تا مشتری و فروش بیشتری داشته باشید.

🔹از تولید ترشی هایی استفاده کنید که طرفدار زیادی در داخل و خارج دارد.

🔹وسایل لازم جهت حمل و نقل محصول در نوع صنعتی برای ورود و خروج در نظر گرفته شود