Address & Contact

Our Address

ساری

Telephone

طراحی و اجرای ویترای و آینه کاری متین گالری ساری 

مدیریت: خانم فاطمه زمانی

⚜️عضو سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران⚜️

⚡️عضو کانون هنرمندان⚡️

✨نقاشی روی شیشه و حباب روشنایی
✨طراح لوستر و آباژور
✨سازنده چراغهای تزئینی خاص
✨میناکاری و نقطه کوبی سفال
✨طراحی و تولید شید و کلاهک آباژور
✨طراحی و اجرای درب و پنجره ویترای (مرمت و نقاشی مسجد جامع ساری1398)

?میناکاری

⚡️میناکاری روی سفال یکی از هنرهای اصیل ایرانی است. با ترکیب هنر سفالگری به همراه هنر میناکاری می توان ظروف بسیار زیبایی ساخت که هم جنبه تزئینی و هم جنبه کاربردی دارد. طرح های استفاده شده در ظروف میناکاری سفالی با سادگی و زیبایی خود چشم هر بیننده ایی را به سمت خود خیره می کند.

⚡️میناکاری روی سفال Minakari Earthenware از هنرهای اصیل اصفهان محسوب می‌شود. از ترکیب سه عنصر اصلی طبیعت یعنی آب، آتش و خاک با یکدیگر، محصولی شگرف و زیبا به وجود می‌آورد. معمولاً طرح‌های میناکاری از الگوهای اسلیمی الهام گرفته‌شده است. زادگاه این هنر اصیل، شهر لالجین همدان است. میناکاری سفالی بیشتر برای تزیین امکان مذهبی نظیر مسجد استفاده می‌شود.

?هنر ویترای چیست؟

⚜️ویترای هنر رنگ کردن شیشه است. هنری زیبا که در گذشته با کنار هم قرار دادن تکه شیشه های رنگی برای تزئین مکان های عمومی مانند معبد و کلیسا آغاز شد و امروزه به شیوه ای کاملا حرفه ای و جذاب در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

⚜️با پیشرفت علم و هنر، مواد معدنی که برای رنگی کردن شیشه استفاده می شد جای خود را به رنگ های شیمیایی داد و این امکان برای هنرمندان بوجود آمد که علاوه بر شیشه بتوانند بر روی چوب، سرامیک و طلق و پلکسی گلاس به نقاشی بپردازند.

?آینه کاری

⚡️آینه کاری، یکی از قدیمی ترین هنرها در تزیین دکوراسیون داخلی می باشد که از دیرباز در ایران برای تزیین کاخ ها، منازل و مساجد به شیوه سنتی استفاده می شده است. آینه کاری را هنر ایجاد طرح و نقش با استفاده از قطعات آینه در ابعاد و رنگ های مختلف می توان برشمرد. در گذشته از آینه کاری سنتی به عنوان مهمترین عامل تزیینی در ایجاد یک فضای مجلل معنوی در کاخ ها، آرامگاه ها، مساجد و برخی از خانه های قدیمی استفاده می کردند.

?نقطه کوبی

⚜️نقطه کوبی که به نقاشی نقطه ای نیز معروف است از هنرهای فوق العاده جذاب به شمار می رود که در گذشته بسیاری از هنرمندان به نقطه کوبی در قالب یکی از تکنیک های نقاشی توجه داشته اند و صرفاً به کمک نقطه های کوچک و بزرگ تصاویر خارق العاده ای را خلق می کردند. نقطه کوبی شباهت بسیار زیادی به میناکاری دارد و به همان اندازه ظریف و چشم نواز است. از این هنر برای تزئین ظروف سفالی، شیشه ای، چوبی، چینی، پارچه و حتی سنگ استفاده می شود.

??????????????????
چراغ روشنایی ویترای

 

??????????????????
آباژور
??????????????????
طراحی و تولید شید (کلاهک) آباژور
??????????????????
نقطه کوبی
??????????????????
آینه کاری
??????????????????
میناکاری
??????????????????
آویز mdf
??????????????????
آباژور چوبی

 

??????????????????

 

 

 

طراحی و اجرای میناکاری سفال متین گالری ساری مازندران , میناکاری سفال , نقطه کوبی حباب روشنایی , نقطه کوبی بشقاب دیواری , پارچه کشی شید آباژور  , قالی بافی , آیینه کاری  ویترای روی شیشه ,  ویترای پلکسی چوب  , میناکاری ساری , قالی بافی ساری  ,