Address & Contact

Our Address

تهران،بازار آهن شاد آباد،مجتمع اخوان یار لو،پلاک 18

Telephone

گالوانیزه گرم طیبی

✳️گالوانیزه گرم چیست؟ 

💫نوعی فرآیند آبکاری برای حفاظت از قطعات فلزی محسوب می‌شود. در این عملیات محلولی از ماده‌ای به نام روی بر روی فلزات ریخته می‌شود تا از آن‌ها در برابر خوردگی و پوسیدگی محافظت کند.

💫در ابتدا قطعه مورد نظر تحت حمام مواد مذابی همچون روی غوطه‌ور می‌شود و پس ‌از آن از حمام روی مذاب شده خارج می‌شود. این فرآیند ممکن است ساده و راحت به نظر آید، اما واقعاً عملیات بسیار سخت و پیچیده‌ای را به دنبال دارد.

✳️مزایای گالوانیزه گرم چیست؟ 

🔺در صورتی ‌که قسمت کوچکی از قطعه قبل از انجام فرآیند گالوانیزه دچار آسیب شده باشد، با شروع فرآیند گالوانیزه آن قسمت خودبه‌خود ترمیم می‌شود و لایه‌ای محافظتی بر روی آن قرار می‌گیرد.

🔺اگر به کمک فرآیند گالوانیزه قطعه مورد نظر خود را آبکاری کنید، خواهید دید که هیچ قسمتی از قطعه از دست مواد مذاب مورد استفاده در امان نمی‌مانند. در این نوع گالوانیزه، مواد به حفره‌ها، گوشه‌ها و قسمت‌های غیرقابل دسترس نفوذ کرده و آن ها را در مواد آبکاری غوطه‌ور می‌کند.

🔺این موضوع سبب می‌شود تا هر یک از قسمت‌های قطعه، حتی قسمت‌های ریز آن در برابر رطوبت و اکسیژن هوا مقاومت نشان دهند و زنگ نزنند.

🔺پس از اتمام عملیات گالوانیزه گرم، هیچ‌گونه پیچیدگی در بازرسی محصول نهایی وجود نخواهد داشت. کارشناسان می‌توانند با یک نظر قطعات معیوب را شناسایی و قطعات دیگر را به ایستگاه کاری بعد بفرستند.

✳️تفاوت گالوانیزه گرم و سرد 

🔸🔹این دو روش برای هدف های مشابه ای استفاده می شود. اما گالوانیزه سرد دارای میزان حفاظت کمتری است و فقط یک پوشش می باشد که توانایی پیوند با سطح شیمیایی خود را ندارد.

🔸🔹از این رو از دوام، مقاومت در برابر سایش و محافظت کاتدی مانند همتای گرم خود ندارد. از گالوانیزه سرد می توان برای صنایعی که نیاز به استفاده های مقرون به صرفه دارد، مصرف شود. به همین دلیل برای سازه های کوچک بسیار مناسب است. اما در مقابل برای مصارف صنعتی سنگین قابل استفاده هستند.

به مدیریت: محمد طیبی

 

 

 

گالوانیزه گرم طیبی در شاد آباد تهران , گالوانیزه گرم طیبی , گالوانیزه گرم طیبی در شاد آباد , گالوانیزه گرم طیبی در تهران ,  کاربرد گالوانیزه گرم , قیمت گالوانیزه گرم ,