گروه تخصصی سیستم های آبیاری تحت فشار و خطوط انتقال آوان بارش حسینی

♻️گروه تخصصی سیستم های مدرن آبیاری تحت فشار طراح و مجری خطوط انتقال آب شبکه های آبیاری وزهکشی قطره ای و بارانی و نوار تیپ 

✳️از روش های شناخته شده آبیاری میتوان دو نوع روش به نام های آبیاری تحت فشار و آبیاری ثقلی را نام برد . آبیاری تحت فشار به سیستمی گفته میشود که در آن آب با فشاری بیشتر از 1 اتمسفر در داخل اتصالات تعبیه شده در زمین جابجا شده و به گیاهان منتقل میشود .

✳️در مقابل آبیاری ثقلی روشی معمول و قدیمی می باشد که در آن انتقال آب در سطح زمین، با توجه به فشار ثقلی آب و اختلاف ارتفاع بین زمین و منبع آب صورت میگیرد. با توجه به گسترش تکنولوژی و ورود سیستم های مختلف و مدرن به مقوله ی آبیاری، آبیاری تحت فشار توانسته است تاثیر بسیاری در کاهش هزینه ها ، آبرسانی به مناطق مختف و بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی داشته باشد .

♻️آبیاری تحت فشار چیست

✳️در آبیاری تحت فشار پمپ آب، آب را در داخل اتصالات مربوط به سیستم آبیاری به جریان می اندازد و با توجه به نوع سیستم آبیاری (بارانی ، قطره ای و …) آب در سطح زمین گسترش می یابد. از مهمترین نکات در استفاده از این روش نیاز به استفاده از نیروی برق (یا استفاده از موتور برق) برای راه اندازی سیستم می باشد که در برخی از مناطق ممکن است استفاده از این روش را با محدودیت هایی روبرو کند .

♻️فواید اصلی آبیاری تحت فشار :

💥آبیاری تحت فشار با توجه به خصوصیات گسترده ی آن در کنترل میزان آب مصرفی و امکان آبدهی به زمین هایی با شیب های نامتقارن و … میتواند کمک بسیاری به کشاورزان در افزایش راندمان تولید مواد کشاورزی مختلف بکند در ادامه به بررسی برخی از فواید استفاده از این سیستم می پردازیم :

💥 کاهش هزینه های ناشی از نیروی کار برای آبرسانی در زمین های کشاورزی

💥 امکان آبرسانی یکنواخت به تمامی نقاط زمین

💥 امکان آبرسانی به مناطقی با شیب نامناسب که در روش های ثقلی امکان پذیر نمیباشد

💥امکان کنترل میزان آب رسانی

💥 کاهش آب مصرفی

💥 امکان کوددهی کاملا کنترل با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار

مدیریت:آقای صابر حسینی

 

 

 

تجهیزات آبیاری تحت فشار , آبیاری تحت فشار گندم , آبیاری تحت فشار قطره ای , آبیاری تحت فشار درختان , قیمت لوازم آبیاری تحت فشار , سیستم های نوین آبیاری تحت فشار , طراحی سیستم آبیاری تحت فشار , انواع آبیاری تحت فشار بارانی ,