صنایع بسته بندی و پخش سبزیجات خشک در یزد

✨تولید،بسته بندی،پخش و فروش انواع سبزی خشک

❇️خشک کردن یک روش نگهداری طولانی مدت و نسبتاً آسان برای نگهداری مواد غذایی است. خشک کردن مناسب، باعث تولید مواد غذایی ایمن با طعم، بافت، رنگ و خواص تغذیه‌ای خوب می‌شود.

❇️سبزیجات خشک به علت امکان نگهداری طولانی‌مدت و سهولت در استفاده، با توجه به زمان محدود و اشتغال اکثر خانم‌ها؛ گزینه‌ای پرطرفدار برای آشپزی است. امروزه سبزی‌های خشک به عنوان یک چاشنی فوق‌العاده و دست راست یک آشپز حرفه‌ای محبوبیت قابل توجه‌ای پیدا کرده است.

🔴فرآیند تهیه سبزی خشک

☘️آماده سازی سبزیجات

🔸سبزیجات را بلافاصله پس از چیدن برای نگهداری استاندارد آماده می‌کنیم، تا از تغییر رنگ، طعم، بافت، محتوای قند و مواد مغذی جلوگیری شود. سبزیجات دارای پوسیدگی، آفات یا پلاسیده شده را دور می‌ریزیم. آن‌ها را کاملاً با آب جاری می‌شوییم و در صورت لزوم از یک برس محصول نیز استفاده می‌کنیم.

🔸سپس سبزیجات را خوب آبکش می‌کنیم تا آبشان گرفته شود. آن‌ها را به یک یا دو قسمت تقسیم می‌کنیم. هر چه سبزی حاوی آب بیشتری باشد؛ به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌شود. برای حفظ کیفیت و رنگ، سبزی‌های آماده شده را در آب جوش بلانچ می‌کنیم. بلانچ کردن یک فرآیند حرارتی است که آنزیم‌ها را غیرفعال می‌کند.

☘️روش بلانچ کردن

🔸یک ظرف بزرگ را پر از آب کرده و به جوش می‌آوریم. سبزیجات را در یک سبد سیمی قرار داده و در آبجوش فرو می‌کنیم. سپس آن‌ها را از آب جوش خارج کرده و در آب سرد فرو می‌کنیم. در آخر روی یک دستمال تمیز پهن می‌کنیم تا آبشان گرفته شود. ( هر سبزی زمان مخصوص به خود را برای بلانچ کردن دارد).

☘️خشک کردن سبزیجات

🔸سبزیجات بعد از مراحل اولیه، برای خشک شدن آماده می‌شوند. میزان زمان خشک شدن بسته به تجهیزات، رطوبت سبزیجات و رطوبت هوا متفاوت است.

☘️فرآیند اسید سیتریک در خشک کردن سبزی

🔸بعضی از تولیدکنندگان از اسید سیتریک به عنوان یک عامل ضد میکروبی و برای حفظ کیفیت رنگ در سبزی‌ها استفاده می‌کنند.

🔴بسته‌بندی و نگهداری سبزیجات خشک

🌱 سبزیجات خشک شده را در مقادیر کم در شیشه‌های خشک (ترجیحا شیشه تیره) یا در ظروف درب‌دار، جعبه یا کیسه‌های فریزر ضد رطوبت بسته بندی کنید. اگر سبزی خشک ابتدا در کیسه فریزر قرار داده شود، می‌توان از قوطی‌های فلزی استفاده کرد. سبزیجات خشک که به درستی ذخیره شده باشند به مدت شش تا 12 ماه به خوبی نگهداری می‌شوند.

🔴کاربرد سبزیجات خشک

🌱 سبزیجات خشک را به علت عطر بسیار مطلوبی که دارند، می‌توان در سوپ، دیپ، خورش، کوکو و سس استفاده کرد. یک کیلوگرم سبزی تازه، 50 گرم سبزی خشک به شما می‌دهد. یه فرض مثال اگر در دستورالعملی نوشته بود یک کیلوگرم سبزی تازه، و شما قصد داشتید از سبزیجات خشک استفاده کنید؛ کافیست 50 گرم از سبزیجات خشک را بخیسانید تا به یک کیلوگرم سبزی تازه تبدیل شود.

به مدیریت:محمد صباغ زاده

 

شوید سر گل ممتاز

 

نعنا بلغور اعلا

 

شوید پفکی سفارشی

 

 

سبزی , سبزی خشک , تولید سبزی خشک در یزد , پخش سبزی خشک در یزد , فروش سبزی خشک در یزد , بسته بندی سبزی خشک در یزد , قیمت انواع سبزی خشک در یزد , مراحل تهیه سبزی خشک , گروه تولیدی نگین سبز مهردشت در یزد , صنایع بسته بندی و پخش سبزیجات خشک در یزد , انواع سبزیجات خشک در یزد ,