طب سوزنی برای آلرژی

طب سوزنی برای آلرژی

پاییز، زمستان و بهار فصل آلرژی هستند. طب سوزنی نه تنها آلرژی را درمان می‌کند بلکه به حفظ تعادل بدن نیز کمک می‌کند. ادامه مطلب را بخوانید تا چگونگی استفاده از این روش طب سنتی را فرا گیرید.
آلرژی‌ها به دلیل گرده گل، چمن و علف‌های هرز ایجاد می‌شوند. علایم شایع آلرژی شامل، خارش چشم، عطسه، آبریزش بینی، سردرد و خستگی می‌باشد. داروهای بسیار زیادی برای درمان وجود دارد، اما اکثر آن‌ها دارای چندین عوارض جانبی هستند. در عین حال، این داروها نه قادر به بهبود سلامتی کلی بیمار هستند و نه از هرگونه آلرژی جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، طب سوزنی نه تنها آلرژی را درمان می‌کند، بلکه از هرگونه آلرژی نیز جلوگیری می‌کند. در مورد درمان آلرژی توسط طب سوزنی بیشتر بخوانید ولی قبل از آن به صورت مختصر ابتدا ببینیم که آلرژی‌ها چه چیزی هستند.

آلرژی چیست؟

گفته می‌شود که عدم تعادل در سیستم ایمنی بدن منجر به آلرژی می‌شود. آلرژی‌ها همچنین نشانه واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن در برابر مواد آلرژی‌زا هستند. به‌طور معمول، آلرژی‌های فصلی به دلیل انتقال مواد آلرژی‌زا توسط باد اتفاق می‌افتند. طب سوزنی به جلوگیری از بروز عفونت و همچنین در بهبود بافت‌های سینوسی کمک می‌کند. طب سوزنی علت ریشه‌ای آلرژی را درمان می‌کند و صرفا علایم آن‌را سرکوب نمی‌کند.

طب سوزنی برای آلرژی

طب سوزنی یک از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مورد استفاده در پزشکی است که برای درمان انواع مشکلات از آن استفاده می‌شود. طب سوزنی به معنی درمان انواع مشکلات سلامتی به وسیله تحریک نقاط تشریحی بدن است. مکان‌های مختلفی در کشورهای چین و ژاپن و کره برای یادگیری طب سوزنی وجود دارد. در طب سنتی چین، آلرژی به باد مربوط می‌شود. علایم همانطور که به سرعت پدیدار می‌شوند به همان سرعت هم از بین می‌روند. با توجه به طب سنتی، افرادی که در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی مقاومت ندارند، بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی هستند. اگر یک شخص دارای آلرژی مزمن است، این امر به دلیل مشکلات با طحال، کلیه و ریه‌ها است.

طب سوزنی لیزری

این روزها طب سوزنی لیزری هم برای درمان آلرژی وجود دارد. در این نوع درمان، آلرژی شناسایی شده و از لیزر برای تحریک نقاط طب سوزنی در بدن استفاده می‌شود. نقاط در واقع همان نقاطی هستند که در طب سوزنی و طب فشاری استفاده می‌شوند. سوزن‌ها یا لیزر برای تحریک نقاط استفاده می‌شوند. در صورت هرگونه انسداد، آن‌ها باز می‌شوند. این کار اندام‌ها را تقویت می‌کند، به‌طوری که موقعیت بهتری برای مقابله با مواد آلرژی‌زا آلرژی فراهم می‌شود. لیزری که در این درمان استفاده می‌شود اغلب لیزر سرد است. اما این روش به دلیل برخی نظرات مورد مناقشه است و این روش هیچ‌گونه پشتوانه علمی ندارد.

طب سوزنی برای حساسیت‌های غذایی

طب سوزنی همچنین می‌تواند با بازگرداندن سیستم ایمنی بدن به حالت طبیعی، آلرزی به مواد غذایی را هم درمان کند. سوزن‌ها به داخل کانال‌های خاص یا نقاط طب فشاری در بدن وارد می‌شوند. این امر باعث می‌شود که انسداد در مسیر برداشته شود و منجر به هماهنگی تعادل و جریان آزاد نیروی زندگی در سراسر بدن می‌شود. به گفته برخی، آلرژی غذایی یکی از نتایج آلرژی به پروتئین‌های خاص در بدن است که به جای آب میوه در غذاها وجود دارد. همراه با طب سوزنی، توصیه می‌شود که مواد غذایی بهبود دهنده سیستم ایمنی نیز مصرف شود. مواد غذایی باید غنی از ویتامین C، منیزیوم و بتا-کاروتن باشد.

طب سوزنی برای آلرژی فصلی

نقاط متناظر برای جلوگیری از انسداد سینوسی و ترشحات مخاطی استفاده می‌شود. نتایج حاصل از این درمان از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. برخی بیماران نتیجه درمان را پس از چند روز میبینند در حالی‌که برخی پس از یک سری از درمان‌ها مشاهده می‌کنند. درمان طب سوزنی به مدت بیست دقیقه و یکبار در هفته و به مدت 6 هفته ادامه می‌یابد. نقاطی که باید تحریک شوند در روده بزرگ، کیسه صفرا و کبد قرار دارند.
طب سوزنی برای آلرژی در بازگرداندن سیستم ایمنی بدن به حالت طبیعی به‌کار می‌رود و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. با‌ این حال اگر بیمار دچار آلرژی شدید است، توصیه می‌شود که با پزشک معالج خود صحبت کند. در عین حال، انتخاب نوع متفاوتی از درمان، آسیبی به اعتبار طب سوزنی وارد نمی‌کند.

منبع:راسخون