نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی

نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
چرا پول خود را برای خرید وسایل هنری و عتیقه به هدر می‌دهید با این که می‌توانید آنها را خودتان در خانه بسازید. زیبایی‌های طبیعی، کاملاً رایگان و ارزان متعددی وجود دارند که با آنها می‌توانید آیتم‌های هنری باور نکردنی را خلق بکنید. یکی از این زیبایی‌ها، صدف‌های حلزونی هستند که به طور فراوان و به صورت رایگان در طبیعت یافت می‌شوند. بنابراین کلاه‌های فکر خود را بگذارید و برخی هنرهای صدفی دوست داشتنی را برای خودتان بسازید.
آیا این تابستان به ساحل رفته بودید؟ آیا گردش‌های طولانی در ساحل داشتید و مقدار زیادی صدف جمع کردید؟ آیا هنوز دلتان برای ساحل تنگ است؟ خوب، اگر نمی‌توانید به ساحل بروید، ساحل را نزدیک خود بیاورید.
حالا، شما چند پاکت پر از صدف دارید پس چرا روی مد خلاقیت نمی‌روید و چیزی مافوق سرگرمی و خلاقانه از آن درست نمی‌کنید؟ این مقاله نه ایده‌ی هنری زیبا اما آسان برای صدف‌های حلزونی برای شما آورده است.

حلقه‌ی گل صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : حلقه‌ی درخت انگور، صدف، چسب
خانه‌ی ساحلی دوست داشتنی خود را با ساختن یک حلقه‌ی گل با ظاهر غیر معمول با استفاده از مواد معمول، زینت دهید. این می‌تواند پیچ و تاب جالبی به حلقه‌های منظم شما بدهد. برای ساختن این کار هنری از حلقه‌ی درخت انگور (اگر می‌خواهید ظاهر روستایی داشته باشد) و یا حلقه‌ی استیروفوم (اگر می‌خواهید ظاهر مدرن داشته باشد) استفاده بکنید. آن را با صدف، ماهی ستاره‌ای، مهره، گل‌ها و برگ‌ها تزیین بکنید.

سفال و یا گلدان صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : ظرف سفالی ساده، صدف، چسب
با ایجاد گلدانی پوشیده‌ای از صدف، به داخل خانه‌ی خود نمای ساحلی بدهید. این کار آسانی است؛ تمام آنچه که شما نیاز دارید یک ظرف سفالی ساده با اندازه و شکل دلخواه، یک بسته‌ی پر از صدف و یک چسب حرارتی خوب است که با آنها می‌توانید پیش بروید. هم چنین شما می‌توانید برای داشتن ظاهر بهتر، صدف‌ها را قبل از چسباندن به گلدان، با رنگ‌های مختلف رنگ بکنید و یا اگر گلدان ساده و ظریف می‌خواهید، می‌توانید بگذارید آنها به شکل طبیعی خود بمانند.

تزیین دیواری صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : کاموا یا طناب، دریل، صدف
روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید تزیینات صدفی با ظاهر عجیب و غریب و زیبا برای دیوار خود بسازید. تزیین دیواری و یا هنر دیواری صدفی داخل خانه‌ی شما را برجسته خواهد نمود. شما می‌توانید یک آویز ساده با استفاده از نخ، میخ و طناب چند لا و صدف بسازید. هم چنین اگر وقت دارید می‌توانید تزیین دیواری کمی پیچیده به سبک پلینزی بسازید.

جواهر صدفی – دست بند و گردن بند :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : زنجیر و یا سیم، صدف، دم باریک، حلقه پیچی
جواهر صدفی یک روش عالی است که با آن می‌توانید یک وسیله‌ی صدفی درست بکنید. شما می‌توانید گردن بند صدفی دست ساز خود را برای مهمانی بپوشید و پوشش ساحلی عالی داشته باشید.

باد زنگ صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : طناب ماهی گیری، حلقه‌ی چوبی / حلقه‌ی درخت بید، مهره‌های تزیینی، قیچی، صدف، دریل
باد زنگ‌های صدفی نه تنها یک چیز عالی برای چشم‌ها بلکه برای گوش‌ها نیز هستند. ابزاری که شما لازم دارید عبارتند از طناب ماهی گیری و یا نخ، صدف‌های دلخواه (این صدف‌ها ممکن است یک نوع نباشند و انتخاب با شما است) قیچی، مهره‌های تزیینی، حلقه‌ی چوبی از بسته‌ی لوازم قلاب دوزی و یا حلقه‌ی درخت بید و وسیله‌ای که سوراخ‌هایی در صدف‌ها ایجاد کند.

قاب عکس با صدف :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : قاب مقوایی و یا چوبی ساده، چسب، صدف
ساختن قاب عکس در خانه، همیشه یک فعالیت سرگرم کننده بوده است که می‌توانید با بچه‌های خود در آخر هفته انجام دهید. برای ساختن قاب عکس صدفی، قاب چوبی و یا مقوایی را با توجه به اندازه‌ی عکس خود ببرید. سپس صدف‌‌های دلخواه خود را روی قاب بچسبانید. شما می‌توانید صدف‌ها را رنگ کنید و یا به شکل طبیعی خود باقی بگذارید. هم چنین می‌توانید سنگ‌ها و مهره‌های رنگی را به آن اضافه بکنید. فقط مطمئن شوید که صدف‌ها به خوبی چسبانده شده‌اند چون در غیر این صورت آنها بعد از مدتی می‌ریزند.

جعبه‌ی کادو / جعبه جواهر :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : جعبه / صندوق ساده، صدف، چسب
جعبه‌های جواهر و یا جعبه‌های کادویی عتیقه می‌توانند به آسانی با استفاده از صدف‌ها در خانه ساخته شوند. این جعبه‌ها خیلی فریب انگیز به نظر می‌رسند به ویژه وقتی که با زیبایی‌هایی طبیعی مثل صدف و سنگ پوشانده شده باشند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک جعبه کادویی ساده و یا صندوق جواهر چوبی کوچک تهیه بکنید و سپس آن را با صدف‌ها و سنگ‌های زیبا بپوشانید. این جعبه‌ها بر روی میزتان شگفت انگیز به نظر خواهند رسید و هم چنین ایده‌ی کادویی بزرگ و جالبی برای دوستانتان خواهد بود.

شمع‌های صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : موم، ژل مومی، قالب شمع، فتیله، صندوق بزرگ صدف حلزونی
از گنجینه‌های کنار دریا برای ساختن شمع‌های زیبا استفاده بکنید که به شما کمک می‌کنند اتمسفر رمانتیک و خیلی ظریفی را در خانه‌ی خود ایجاد بکنید. دو نوع شمع صدفی وجود دارند. اولی به این صورت است که شما از یک صندوق بزرگ و یا صدف حلزونی استفاده بکنید و فتیله را درون صدف قرار دهید و سپس موم مایع را تا لبه‌ی صدف در آن بریزید. نوع دیگر شمع صدفی به این صورت است که شما شمع را در یک قالب و یا شیشه درست بکنید. در این حالت شما می‌توانید از موم و یا ژل مومی استفاده بکنید و صدف‌های کوچک را به موم ذوب شده اضافه بکنید و سپس آنها را در یک قالب بریزید.

سیخ‌های صدفی :

 نه ایده‌ی هنری شگفت انگیز برای صدف‌های حلزونی
مواد لازم : سیخ‌های چوبی، چسب، صدف
سیخ‌های صدفی بهترین تجهیزات مهمانی هستند که شما می‌توانید با هزینه‌ی خیلی کم بسازید. سیخ‌های صدفی واقعاً برای مهمانی ساحلی، خوب هستند. سیخ‌های چوبی، یک دسته صدف تمیز (ترجیحاً هم اندازه) و مقداری چسب بردارید. روی هر سیخی یک صدف بچسبانید و از آنها برای سرو غذاهای انگشتی در مهمانی استفاده بکنید. این ایده‌ی ساده، یک موفقیت قطعی در مهمانی شما خواهد بود.
علاوه بر این ایده‌ها، صنایع صدفی تزیینی متعدد دیگری وجود دارند که شما می‌توانید در خانه بسازید. اگر شما عاشق صدف هستید می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید مثل جا خودکاری، قاب آینه و یا میز نهار خوری، با صدف تزیین بکنید. اگر احساس می‌کنید که وقت کافی برای انجام این کارها ندارید آسان‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صدف‌های دلخواه خود و کمی ماسه ساحلی را در یک شیشه و یا بطری و یا گلدان بریزید. لازم نیست کار دیگری انجام دهید این کار خودش زیبا دیده می‌شود و به شما کمک می‌کند که خانه‌ی دوست داشتنی خود را تزیین بکنید.
منبع:راسخون