Address & Contact
فروش انواع دیزل ژنراتور صنعتی و موتور برق خانگی مازند دیزل
🔹🔸یک دیزل ژنراتور یا به عبارت بهتر، ژنراتور دیزلی، که گاهی موتور برق نیز نامیده میشود، انرژی مکانیکی (حرکتی) را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. در واقع، یک ژنراتور دیزلی ترکیبی از یک موتور دیزلی (برای چرخاندن ژنراتور) و یک آلترناتور یا ژنراتور الکتریکی است که از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده میشود. ژنراتورهای دیزلی اغلب در موارد اضطراری و شرایطی که برق شبکه در دسترس نیست مورد استفاده قرار میگیرند.
♻️اصول عملکرد دیزل ژنراتور
🔹🔸اصول عملکرد یک ژنراتور دیزلی بر اساس قانون پایستگی انرژی است؛ یعنی «انرژی نه میتواند ایجاد شود و نه از بین برود، بلکه از نوعی به نوع دیگر تبدیل میشود.» دیزل انرژی شیمیایی دارد و در طول احتراق انرژی شیمیایی آن به انرژی گرما و نیرو تبدیل میشود. این نیرو به عنوان انرژی مکانیکی شناخته شده و آلترناتور را میچرخاند. چرخش آلترناتور نیز موجب تولید برق میشود. احتراق، فرایند آتش گرفتن سوخت در هوای بسیار متراکم است و دمای آن به ۷۵۰ درجه سانتیگراد میرسد.
🔹🔸عملکرد دیزل ژنراتور به طور خلاصه طی چهار مرحله مکش، تراکم، احتراق و تخلیه صورت میگیرد.
♻️مرحله مکش
🔹🔸با باز شدن شیر ورودی، پیستون از مرکز جابهجا شده و هوار به سیلندر کشیده میشود. وقتی هوا به اندازه کافی با فشار وارد شد، شیر مکش در انتهای این مرحله بسته میشود.
♻️مرحله احتراق
🔹🔸در این مرحله، سوخت به هوای متراکم داغ وارد میشود و شروع به سوختن کرده و فشار را حفظ میکند و هنگامی که پیستون به مرکز فوقانی برسد، تأمین سوخت متوقف میشود. تزریق سوخت در انتهای مرحله مکش تا رسیدن به نقطه قطع ادامه مییابد. در این حالت، شیر ورودی و تخلیه بسته میمانند و گازهای داغ و هوای فشرده در سیلندر پخش میشود و سبب حرکت پیستون به سمت پایین میشود تا اینکه به نقطه پایین برسد.
♻️مرحله تخلیه
🔹🔸در این مرحله، پیستون دوباره به سمت بالا حرکت میکند و اجازه میدهد شیرهای تخلیه باز شده و شیر سوخت بسته شوند. گازهای سوختِ محترق شده، به دلیل انبساطی که دارند، فرار میکنند و با حرکت پیستون به بالا، گازهای باقیمانده از طریق دریچه اگزوز به بیرون رانده میشوند. با پایان یافتن این مرحله، شیرهای تخلیه بسته شده و چرخه کامل میشود.
♻️دیزل ژنراتور
♻️ساختار دیزل ژنراتور
🔹🔸بخشهای اصلی دیزل ژنراتور در شکل زیر نشان داده شدهاند.
♻️موتور
🔹🔸موتور (Engine) همانگونه که از نامش پیداست، مانند موتور یک وسیله نقلیه است، با این تفاوت که منبع انرژی الکتریکی بزرگتری دارد و میتواند انرژی الکتریکی بیشتری تولید کند.
♻️آلترناتور
🔹🔸این بخش، انرژی مکانیکی حاصل از چرخش محور را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. آلترناتور یکی از جذابترین بخشهای ژنراتور دیزلی است. فارادی در اوایل دهه ۱۸۳۰ القای الکترومغناطیسی را کشف کرد (یا حداقل، توصیف کرد).
🔹🔸القای الکترومغناطیسی بیان میکند که اگر سیم (یا هر هادی الکتریکی) را در یک میدان مغناطیسی جابهجا کنیم، جریان الکتریکی در سیم «القا میشود». اگر سیم همچنان ثابت باشد و میدان مغناطیسی حرکت کند، باز هم چنین پدیدهای رخ میدهد. حرکت در یک میدان مغناطیسی باعث میشود الکترونها از سیم عبور کنند. اگر سیم از شمال به جنوب حرکت کند، الکترونها از یک طرف جریان مییابند، و اگر از جنوب به شمال برگرد، به طرف دیگر جریان پیدا میکنند.
🔹🔸هرچه میدان قویتر و سیم طولانیتر باشد، میزان جریان القاشده بیشتر میشود. ژنراتورهای مدرن با قرار دادن چندین آهنربای بزرگ و قوی در یک خوشه در اطراف محور چرخشی مرکزی کار میکنند. بخش چرخان ژنراتور، «روتور» نامیده میشود. مولدهای میدان مغناطیسی ممکن است آهنربا یا الکترومغناطیس دائمی باشند، اما باید یک میدان مغناطیسی تولید کنند که چرخش موتور باعث آن میشود. مؤلفه مهم دیگر، «استاتور» آلترناتور است که در اصل به صورت سیمپیچیهای محکم بسته شده است و همه در نزدیکی روتور و اطراف آن وجود دارند. هنگامی که یک نیروی خارجی (مانند موتور دیزل) شافت مرکزی را چرخانده باشد، قطبهای شمال و جنوب میدان مغناطیسی روتور در امتداد سیمپیچیهای استاتور حرکت میکنند. این موضوع باعث میشود جریان الکتریکی زیادی در سیمپیچها القا شود که آن را جریان متناوب مینامیم.
مدیریت : آقاجانی
قیمت دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور چیست , فروش ژنراتور , دیزل ژنراتور پرکینز , محاسبه جریان دیزل ژنراتور , ژنراتور برق , ژنراتور گازی , خریدار دیزل ژنراتور دست دوم ,