درود بر شما به سامانه سراسری زمات خوش آمدید
شما اینجائید زیرا با جستجو در گوگل این صفحه را در صفحه اول نتایج گوگل دیده اید و این حاصل سئوی قدرتمند این سامانه هست.
افراد زیادی ماننده شما روزانه از این صفحه بازدید می کنند
ما می توانیم صفحه ای مانند این، برای شما راه اندازی کنیم، بگونه ای که در صفحه اول گوگل باشید.

برای مشاهده امکانات این سامانه می توانید بازدیدی از صفحه نمونه سامانه زمات دشته باشید
کلیه امکانات و همینطور تعرفه قیمت ثبت در سامانه در این صفحه بطور کامل توضیح داده شده است.

www.zmat.ir/demo

با سپاس فراوان از حضور گرمتان در سامانه سراسری زمات

اگر دنبال يک دندان‌پزشک خوب مي‌گرديد که هم با او راحت باشيد، هم از روند درمان خودتان لذت ببريد و هم مدتي را که در مطب دندان‌پزشکي نشسته‌ايد، احساس آرامش کنيد؛ بايد با ويژگي‌هاي يک مطب ايده‌آل دندان‌پزشکي و مختصات يک دندان‌پزشک کاردان آشنا شويد. اين مطلب به شما کمک مي‌کند معيارهايي را در همين راستا فرا بگيريد.

به نظر شما يک مطب دندان‌پزشکي استاندارد بايد داراي چه فضاهايي باشد؟ چه اتاق‌هايي را بايد در يک مطب دندان‌پزشکي ايده‌آل ببينيد؟ هر مطب دندان‌پزشکي بايد مجهز به 4 فضاي کاملا‌ مجزا از يکديگر باشد. بخش نخست به بيماران مراجعه‌کننده به مطب دندان‌پزشکي تعلق دارد. بيماران، محدوده سني متفاوتي دارند ولي فقط لازم است اتاق انتظار کودکان از بزرگسالان جدا شود. براي اتاق انتظار کودک، مي‌توان از تصاوير و شخصيت‌هاي مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روي ديوارها استفاده کرد يا اسباب‌بازي‌هايي را براي کودکان در آن قرار داد. در اين محيط، کودکان به دور از محيط پرسروصدا و شکايت بزرگسالان در کنار همسالان خود خواهند بود و با ديدن همسالان‌شان که به مطب دندان‌پزشکي آمده‌اند، راحت‌تر با ترس و نگراني‌هايشان کنار مي‌آيند. بهتر است سرويس بهداشتي جداگانه‌اي براي کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شود. براي منشي مطب که مسووليت پذيرش بيماران و بايگاني پرونده‌ها را بر عهده دارد نيز بايد فضاي مناسبي در نظر گرفته شود. قسمت پذيرش بايد به اين شکل باشد که در يک سمت مراجعان و در سمت ديگر کارکنان مطب قرار بگيرند و در عين حال مراجعه‌کنندگان بتوانند در حالت ايستاده، نشسته (مخصوص افراد ناتوان و کم‌توان جسمي) با کارکنان مطب صحبت کرده و فرم‌هاي لازم را پر کنند. فضاي سوم، فضاي درماني است که شامل اتاق دندان‌پزشک، لابراتوار و اتاق استريليزاسيون مي‌شود. در برخي از مطب‌هاي مدرن براي اينکه بيماران از شرايط استريليزه مطمئن شوند، يک اتاق استرليزه شيشه‌اي وسط کلينيک مي‌سازند و وسايل را در آن قرار مي‌دهند تا بيماران با تمايل بيشتري به مطب بيايند. تمام فضاهاي مطب بايد پوشش سراميک و قابل شست‌وشو داشته باشد و صندلي دندان‌پزشکي نيز بايد پوشش‌هاي پلاستيکي قابل شست‌وشو داشته باشد.

اخلاق يك دندان‌پزشك حرفه‌اي

حتما شما هم دوست داريد که در مطب دندان‌پزشکي، علاوه بر تميز و مرتب بودن خود مطب، با يک دندان‌پزشک خوش‌اخلاق مواجهه داشته باشيد. يک دندان‌پزشک خوب و حرفه‌اي و موفق از اين ويژگي‌ها بهره‌مند است:

1.از گفت‌وگو با پرستار خود در مورد مسايل خصوصي و خانوادگي يا انتقاد از وضع موجود در حضور بيماران و حين درمان خودداري مي‌کند. صحبت‌هاي او فقط درباره امور جاري درمان و مسايل مطب است. او از شوخي کردن و گفتن لطيفه پرهيز مي‌کند. گفت‌وگوي کارکنان مطب با بيماران نيز بايد محترمانه باشد. در چنين فضايي هرگز حرکات و اعمال ناشيانه بيمار که از بي‌اطلاعي سرچشمه مي‌گيرد، تمسخر نمي‌شود؛ مثلا درآوردن کفش‌ها هنگام نشستن روي صندلي دندان‌پزشکي مورد استهزا قرار نمي‌گيرد. در چنين مواردي خيلي صميمانه مي‌شود گفت: «احتياجي به درآوردن کفش‌ها نيست.»

2.يک دندان‌پزشک کاردان از نحوه درمان انجام‌شده توسط همکاران ديگرش انتقاد نمي‌کند و هرگز از بدگويي بيمار از همکاران ديگرش هم استقبال نمي‌کند و فقط گوش مي‌کند. هرگز نمي‌گويد: «بله، متاسفانه خيلي از همکاران دندان‌پزشک اعمال غيربهداشتي يا غيرانساني انجام مي‌دهند.» و حتي وقتي از کار ضعيف همکاري سوال مي‌شود، احتمالا چيزي در اين حدود مي‌گويد که: «من از شرايط قبل از درمان اطلاعي ندارم که قضاوت کنم. شايد چاره‌اي جز اين نبوده است.» او توجه دارد که هميشه بيماران راضي وي نزد وي مي‌آيند و بيماران ناراضي وي نزد ديگر همکاران مي‌روند. بيماري که از همکاران ديگر نزد وي بدگويي مي‌کند به زودي از وي نيز نزد ديگران بدگويي خواهد کرد. برخي همکاران، حتي در محافل و مجالس خصوصي نيز از روش‌هاي غلط و مردم‌فريب‌ ديگران با هيجان تعريف مي‌کنند و باعث بدبيني به کل حرفه پزشکي مي‌شوند. اما شما به‌عنوان يک پزشک يا دندان‌پزشک، اگر همکاري را مي‌شناسيد که شئون پزشکي را رعايت نمي‌کند، بهتر است مستقيما به خود وي تذکر دهيد يا از پيش‌کسوتان حرفه بخواهيد او را نصحيت کنند.

3.دندان‌پزشک خوب هرگز بيمار را تحقير نمي‌کند؛ چراکه تحقير ممکن است با نگاه، گفتار يا عمل باشد؛ مثل بلند صحبت کردن، به کار بردن کلمات توهين‌آميز يا بيماري را بر بيمار ديگر ترجيح‌دادن يا عدم رعايت نوبت که همگي باعث تحقير و عصبانيت و گاهي باعث ايجاد بغض مي‌شود.

4.تبعيض بيش از هر چيز، افراد را عصباني مي‌کند. اگر روزي همه بيماران بيش از معمول منتظر بمانند در نهايت گله خواهند کرد ولي اگر پس از ساعت‌ها انتظار نوبت آنها رعايت نشود، اين باعث عصبانيت بقيه بيماران مي‌شود. گاهي واکنش برخي بيماران آنقدر شديد است که با انکار درمان مطلوب، نارضايتي خود را بروز مي‌دهند يا به مراجع قانوني مثل نظام پزشکي شکايت مي‌کنند.

5.يک دندان‌پزشک کاردان درحضور بيمار، تلفني از معامله اتومبيل، خريد زمين يا روش گرفتن وام از بانک صحبت نمي‌کند. اگر براي گفت‌وگو در چنين موضوع‌هايي کسي به وي تلفن کرد، از منشي مي‌خواهد شماره تلفن او را بگيرد تا در اولين فرصت از اتاق شخصي خود با وي تماس برقرار کند. البته پدر يا مادر، معلمان و اساتيد استثنا هستند؛ زيرا معطل نگه داشتن آنها آن روي خط توسط منشي محترمانه نيست.

6. او هرگز اجازه نمي‌دهد بيمار، ناراضي از مطب برود. اگر اشتباه يا سوءتفاهمي رخ داده، حتما با او صحبت مي‌کند و به او توضيح مي‌دهد. اگر کوتاهي از طرف وي يا کارکنان مطب بوده، با صداقت آن را قبول مي‌کند و معذرت مي‌خواهد؛ به‌ويژه گله و شکايت از کارکنان را بدون تعصب مي‌پذيرد. او پيش‌داوري نمي‌کند و حق را به يک طرف نمي‌دهد. ابتدا اظهارات دو طرف را مي‌شنود و سپس قضاوت مي‌کند و اگر سوءتفاهمي رخ داده، حتما بيمار را توجيه مي‌کند.

دانشکده دندانپزشکی رشت

کلینیک دندانپزشکی تامین اجتماعی رشت

کلینیک دانشکده دندانپزشکی رشت

معرفی دندانپزشک خوب در رشت

کلینیک دندانپزشکی گیلان

لیست دندانپزشکان رشت

آدرس دانشکده دندانپزشکی گیلان

دندانپزشک اطفال رشت

دندانپزشکی کودکان در رشت

دکتر دولو رشت
ثبت سفارش آنلاین

به صفحه نمونه سامانه زمات خوش آمدید در این صفحه امکانات این سامانه که در اختیار مشترکین محترم قرار می گیرد، را می توانید مشاهده و مطالعه بفرمائید

امکانات سامانه زمات

صفحه کاملا اختصاصی بدون هیچگونه تبلیغات متفرقه
دارای آدرس اختصاصی. آدرس این صفحه : www.zmat.ir/demo
بنر اختصاصی
دسته بندی بر اساس گروه کاری (صنف)
دسته بندی بر اساس موقعیت جغرافیایی، استان به استان، شهر به شهر و محله به محله
ثبت ساعات کاری مجموعه شما
امکان ثبت تا 10 مگابایت تصاویر مجموعه شما (حدود 50 عکس با کیفیت مناسب) با امکان حذف تصاویر قدیمی و آپلود تصاویر جدید
توضیحات کلی و جزئی در مورد مجموعه شما
امکان ثبت تا 6 شماره تماس با قابلیت تماس مستقیم با اشاره بر روی آن {در گوشی و تبلت های لمسی}
امکان ارزیابی مشتریان از مجموعه شما بر اساس اعطای ستاره به 5 فاکتور قیمت، مکان، برخورد کارکنان، خدمات، کیفیت و ارائه پیشنهادات و انتقادات
امکان مدیریت ارزیابی مشتریان توسط شما {حذف یا انتشار آن}
امکان قرار دادن لینک تلگرام: حساب کاربری، کانال، گروه

حساب کاربری جهت مدیریت صفحه و امکان ویرایش 0 تا 100 تمامی محتوای صفحه
استفاده از نقشه گوگل جهت نمایش کروکی دقیق مجموعه شما
و سئوی قدرتمند سامانه که می تواند شما را به صدر نتایج جستجوگرهایی مانند گوگل بیاورد.

[instanow name= zmat.ir info_pos= top info_layout= 2 shape= round size= 70 full_name= 1 website= 1 bio= 1 stats= 1 window= 1 logo= 1 nofollow= 1 style= default media= 60 link= file layout= grid columns= 3 flat= 1 lm= 1 lm_num= 6 ]