Address & Contact
Our Address
مشهد بازار حافظ غرفه۲۶۰/تبریزشهرستان شبستر شهرک صنعتی صنایع غذایی سالاری
Telephone
بازرگانی و پخش سراسری مواد غذایی مالک فرزان
🔹🔸پخش مواد غذایی از دوران دیرینه یکی از مسائلی بوده است که جوامع مختلف با آن روبه رو شده اند. چگونه می توان غذا را بدون اینکه تحلیل رفته یا خراب شود از منبعش به دست مردمی که به آن نیازمند هستند برسانید؟
امروزه با در نظر گرفتن میلیارد ها نفری که در سطح زمین زندگی می کنند، این مشکل پر رنگ تر و پیچیده تر از پیش شده است. چگونه می توان آووکادو را از کالیفرنیا به کشور کانادا رساند؟ یا چگونه بلوبری از اروپا به بازارهای مواد غذایی ایران راه پیدا می کند؟ پاسخ خلاصه این سوأل ها چیزی نیست جز سیستم پیشرفته پخش مواد غذایی.
🔻🔺پخش مواد غذایی چگونه انجام می پذیرد؟
🔹🔸به طور کلی، مأموران پخش کننده مواد غذایی، مسئول نگهداری و حمل مواد غذایی به منظور رسیدن به دست مأمورین خدمات غذایی و تولید کنندگان هستند. برخی از این پخش کنندگان بر روی محصولات غذایی خاصی همچون غذای دریایی، میوه جات یا سبزیجات تمرکز می کنند. برخی از این شرکت ها ممکن است برای تولید کننده خاصی کار کنند. اکثر پخش کنندگان مواد غذایی به طور مستقل کار می کنند، این موضوع تولید کنندگان را قادر می سازد صرفا با همکاری با یک پخش کننده مواد غذایی نیاز های خود را تأمین نمایند.
🔹🔸برخی از پخش کنندگان مواد غذایی، مواد غذایی خود را در مدت زمان کوتاه در انبار نگه داری می کنند؛ دیگر پخش کنندگان ممکن است از کامیون هایی که در بار خود یخچال دارند برای حمل مستقیم کالاها به مصرف کنندگان استفاده نمایند. مدت زمان و روش حمل و نقل کاملا به نوع غذایی که توزیع می شود بستگی دارد.
🔹🔸تعدادی از پخش کنندگان مواد غذایی ممکن است محصولات خود را در بازار به فروش برسانند. استفاده کنندگان از مواد غذایی معمولا به طور مستقیم محصولات را از پخش کنندگان می گیرند، به جای اینکه نیاز خود را از تولید کنندگان تأمین کنند؛ زیرا توزیع کنندگان معمولا کسانی هستند که مواد غذایی را در اختیار رستوران ها، کافی شاپ ها و دیگر مراکز غذایی قرار می دهند.
🔹🔸ممکن است مصرف کنندگان نیازهای خود را از طریق خرید مستقیم از تولید کنندگان تأمین کنند که در این صورت پخش کننده مواد غذایی صرفا سفارشات آن ها را برای این مراکز آماده می کند. به طور عمده توزیع کنندگان مواد غذایی، محصولات را به طور مستقیم به مراکز غذایی ارائه می دهند؛ این موضوع باعث می شود تولیدکنندگان محصولات غذایی به جای اینکه نگران نگه داشتن و به دست آوردن مشتریان جدید باشد، روی کیفیت محصولات خود تمرکز کند.
🔻🔺انواع مختلف توزیع کنندگان مواد غذایی کدامند؟
🔻🔺در این بخش با انواع توزیع کنندگان موادغذایی آشنا خواهیم شد:
🔻🔺توزیع کنندگان مختص خرید نقدی و حضوری (بخر و ببر)
🔹🔸توزیع کنندگان نقدی و حضوری محصولات را حمل نمی کنند. آن ها معمولا انبارهایی را اختیار کرده و به استفاده کنندگان اجازه می دهند به این انبارها بیایند، محصول خود را انتخاب کرده، آن را خریده و از انبار خارج کنند. این توزیع کنندگان معمولا مخاطب رستوران ها، تهیه کننده های غذا و یا مراکز خصوصی هستند.
🔻🔺پخش کنندگان مجدد
🔹🔸پخش کنندگان مجدد محصولات را به طور مستقیم به مراکز غذایی نمی فروشند بلکه محصولات را به طور مستقیم از تولید کنندگان خریداری کرده و مقدار کوچکی از این کالاها را به پخش کنندگان فرعی که توانایی خرید محصولات فله ای را ندارند می فروشند. معمولا میزان بار اندک کامیون، محصولات شرکت پخش را حمل می کند تا در دسترس رستوران های کوچک تر و مراکز غذایی متفرقه قرار می گیرد.
🔻🔺توزیع کنندگان تخصصی
🔹🔸توزیع کننده تخصصی روی دسته بندی محصولات خاصی تمرکز می کند. او از هر ابزار آلات پیشرفته ای برای نگه داری محصولات مخصوص خود استفاده می کند. یک شرکت توزیع کالا معمولا با مراکز غذایی خاص همچون رستوران های حلال و غذا خوری های پاک در کشورهای اروپایی همکاری می کنند تا این مراکز نگران آلودگی و حلال بودن محصولات خود نباشند. با وجود اینکه این رستوران ها ممکن است کوچک باشند، نیاز به این چنین توزیع کنندگان ضروری است.
🔻🔺توزیع کنندگان کلان
🔹🔸پخش کنندگان کلان کالا، عمومی ترین نوع توزیع کنندگان مواد غذایی به شمار می روند. این توزیع کنندگان معمولا با هزاران محصول با تعدادهای کلانی سر وکار دارند، به همین سبب معمولاَ با سوپر مارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی های بزرگ مواد غذایی همکاری می کنند. معمولا این توزیع کنندگان تخفیفات و یا مزایای خاصی را برای خرید های تعداد بالا در نظر می گیرند. از آن جایی که مراکز غذایی نسبتا کوچک در حدی بزرگ نیستند که بتوانند از این تخفیفات استفاده کنند معمولا سازمان ها، خرید گروهی تشکیل می دهند تا بتوانند به طور گروهی از تخفیفاتی که این توزیع کنندگان قائل می شوند استفاده نمایند.
🔻🔺مسافت حمل مواد غذایی
🔹🔸اصطلاح «مسافت حمل مواد غذایی» به معنی مسافتی است که مواد غذایی از جایی که تولید شده است به مقصد جایی که خورده یا مصرف می شود حمل می شود. به عنوان مثال، یکی از پژوهش ها حاکی از این است که میوه ها و سبزیجاتی که در آمریکا رشد می کنند، به طور معمول برای اینکه فروخته شوند، ۱۵۰۰ مایل مسافت طی می کنند.
🔹🔸مسافت غذایی از مواردی است که توسط مصرف کنندگان حساس، به منظور نگرانی از سلامت عمومی زیست محیطی، مورد بررسی قرار می گیرند. وسایل نقلیه هایی که از سوخت فسیلی استفاده می کنند باعث می شوند ذخایر نفت کاهش پیدا کند، کیفیت هوا را پایین آورده و سبب ایجاد گازهای گلخانه ای می شوند که تغیرات آب و هوایی را به دنبال دارد. در اکثر موارد، خرید مواد غذایی محلی این مضرات را با کاهش مسافت حمل مواد غذایی کاهش می دهند.
مدیریت:آقای ابوالفضل دهبان فیروز سالار
شرکت پخش مواد غذایی , بزرگترین شرکت پخش مواد غذایی , لیست شرکت های پخش مواد غذایی , شرکت پخش مواد غذایی یخچالی , پخش مواد غذایی پر سود , اسم پخش مواد غذایی , راه اندازی شرکت پخش مواد غذایی , لیست شرکت های پخش مویرگی ,