امروزه نیاز به اتومبیل و به‌طورکلی وسایل حمل‌ونقل در سطح جامعه بیش‌ازپیش نمایان شده و به‌تبع آن، روابط اشخاص در خصوص انتقال و استفاده از این وسایل، مثل خرید، فروش، اجاره و… دچار تحول گردیده است.

ازآنجایی‌که برای انجام هر عملی وجود عده‌ای متخصص لازم است، در خصوص دادوستد اتومبیل نیز افرادی تحت همین عنوان در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های اتومبیل به فعالیت می‌پردازند.این نمایشگاه‌ها، در عرف «بنگاه‌های معاملات اتومبیل» نامیده می‌شوند که بر اساس قوانین مصوب و زیر نظر اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل فعالیت می‌نمایند.

بر همین اساس، اشخاصی که به‌نوعی نیاز به خرید اتومبیل دارند یا از سوی دیگر خواهان فروش اتومبیل خود می‌باشند، به این بنگاه‌ها مراجعه کرده و از خدمات آن درازای پرداخت حق‌الزحمه بهره‌مند می‌گردند.

? نمایشگاه ماشین چیست؟

در جامعه ما نمایشگاه ماشین‌رو به این اسم‌ها می‌شناسند:

 

بنگاه معاملاتی اتومبیل، نمایشگاه خودرو، نمایشگاه اتومبیل، نمایشگاه ماشین

نمایشگاه خودرو محلی است که در آن خودروهای مختلفی وجود دارد و متقاضیان برای خرید خودرو به این نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در صورت پسند خودروی موردنظر خودرو یا ماشین‌رو خریداری می‌کنند.

? چند نوع نمایشگاه ماشین داریم؟

?نمایشگاه ماشین

?نمایندگی‌های انحصاری خودرو

?نمایشگاه ماشین سنگین

? فعالیت نمایشگاه اتومبیل به چند دسته تقسیم می‌شود؟

?واسطه‌گری

?خرید و فروش اتومبیل خارجی و داخلی مانند: ازرا، سوناتا، اسپورتیج، کادنزا، بنز و…

? مزایا و معایب شغل نمایشگاه ماشین

?مزایا

?حاشیه سود خوبی دارد ?شغلی باپرستیژ و باکلاس است ?سختی کار ندارد (فعالیت بدنی خاصی نیاز ندارد)

?معایب

?سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد ?قیمت خودرو با توجه به نوسانات نرخ ارز کم‌وزیاد می‌شود ?کار کاملاً تخصصی است و تجربه کاری نیاز دارد (بدون تجربه درصد شکست بالایی دارید)

?مشاغل مرتبط با شغل نمایشگاه ماشین

 

?کارواش ها ?نمایندگی‌های فروش خودرو ?مراکز تشخیص رنگ خودرو ?مراکز تعمیرات تخصصی خودرو (مکانیکی، صافکاری، نقاشی، برق خودرو و…)

?مشاغل رقیب با شغل نمایشگاه ماشین

نمایشگاه‌های ماشین مسلماً رقیب شغلی ندارند، رقیب شغلی نمایشگاه‌های ماشین خودشان هستندو نمایشگاه داری موفق هست که عنوان فرد صداق شناخته شود و اعتبار داشته باشد و خودروهای سالم به مشتری‌های خود معرفی کند.

برای آشنایی با سایر مشاغل مرتبط با خودور در سامانه زمات با ما همراه باشید.

Showing 10 from 117 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order