آموزش ساخت کانال در تلگرام

آموزش ساخت کانال در تلگرام

برای ساخت کانال در تلگرام آستین ها را بالا بزنید. در ادامه آموزش قدم به قدم ساخت و مدیریت کانال تلگرام را خدمت شما خواننده محترم ارائه خواهیم کرد.

مرحله اول:

در قدم اول تلگرام را اجرا کرده و از منوی اصلی گزینه New Channel را انتخاب کنید.

Telegram-Channels1

ساخت کانال در تلگرام مرحله یک و دو

مرحله دوم:

در مرحله دوم در قسمت Channel Name نام و در قسمت Description توضیحاتی در مورد کانال وارد کنید و با انتخاب علامت تیک بالا سمت راست به مرحله بعد بروید.

Telegram-Channels2

تعیین URL و نوع کانال ایجاد شده.
راست آدرس برای کانال خصوصی و چپ آدرس برای کانال عمومی

مرحله سوم:

در مرحله سوم باید نوع کانال را مشخص کنید، در تلگرام امکان ساخت دو نوع کانال وجود دارد:

کانال عمومی (Public Channel): عضویت در کانال عمومی نیاز به دعوتنامه ندارد و هر فردی می تواند با داشتن آدرس URL کانال به عضویت آن در بیاید. همچنین کانال های عمومی در نتایج جستجوهای کاربران در تلگرام نمایش داده خواهند شد. اگر این نوع کانال را انتخاب کنید باید در قسمت Link حتماً یک نام منحصربفرد برای کانال انتخاب کنید. این نام آدرس کانال را کامل کرده و بعنوان شناسه یا همان ID کانال شناخته خواهد شد. به عنوان مثال آدرس کانال نوتیف عبارت “http://telegram.me/notif” می باشد.

کانال خصوصی با گزینه (Private Channel): کانال خصوصی در نتایج جستجوهای کاربران در تلگرام نمایش داده نمی شوند و برای عضویت در آن باید حتماً از لینک دعوتنامه ارائه شده در همین صفحه استفاده شود.می توانید هر وقت مایل بودید این آدرس را باطل کنید. بعد از باطل شدن آدرس کانال خصوصی تنها راه عضو شدن در آن دعوت شدن شما توسط مدیران کانال می باشد.

Telegram-Channels3

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم می توانید افرادی را که مایل هستید در کانال عضو شوند به کانال اضافه کنید.

مرحله پنجم:

در مرحله پنجم کار تمام است و کانال آماده انتشار مطالب است.

منبع: notif.ir