Address & Contact

Our Address

گیلان،رشت

Telephone

انجام کلیه امور نقشه برداری مهندس شعبانی

🔺انجام کلیه امور نقشه برداری در استان گیلان توسط مهندس فیروز شعبانی با بروزترین تجهیزات 
🔺عضو سازمان نظام مهندسی گیلان 
🔺برداشت 
🔺پیاده سازی و جانمایی پلاکهای ثبتی 
🔺تفکیک اراضی 
🔺نقشه سند ماده ۱۴۷ و امور ثبتی 
🔺توپوگرافی 
🔺محاسبه حجم عملیات خاکی 
🔺تهیه نقشه utm و ثبت سیماک 
🔺آموزش نقشه برداری از مبتدی تا پیشرفته 
✳️توپوگرافی 

💫نقشه‌ ی توپوگرافی، نقشه‌ای است که از طریق خطوطی معین که آن‌ها را خطوط منحنی میزان می‌نامند برای نشان‌دادن ویژگی‌های فیزیکی سطح زمین مانند پستی، بلندی، عوارض زمین و… کاربرد دارد و ویژگی مهم و موردتوجهی که دارند این است که ارتفاع و فاصله نقاط را به‌خوبی مشخص می‌کنند که علاوه بر خطوط منحنی میزان، از رنگ‌های مختلف و علائم خاصی استفاده می‌شود که هرکدام معانی خاص خود را دارند.

💫اولین نقشه توپوگرافی در سال ۱۷۸۹ ترسیم شد که نقشه‌ای از کشور فرانسه بود و آن را برای مقاصد نظامی خود و مقابله با حملات دشمنان و تعیین مناسب‌تر مسیرها رسم کردند. نقشه‌ های توپوگرافی در انواع اندازه و مقیاس‌های بزرگ و کوچک موجود هستند که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارد که کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

✳️نقشه UTM 

🔰نقشه UTM ، (یو‌تی‌ام) مخفف Universal Transverse Mercator بوده که یک نوع سیستم تصویر است. نقشه UTM بر اساس یک سیستم مختصات جهانی تهیه می‌شود که هر نقطه از کره زمین مختصات منحصربه‌فرد خودش را دارد.

🔰درواقع با تعیین مختصات یو تی ام گوشه‌های یک ملک، موقعیت آن با دقت خیلی زیاد در حد سانتیمتر و به‌طور منحصربه‌فرد روی کره زمین تثبیت می‌شود. خصوصیات و مزیت نقشه‌های UTM بسیار زیاد است که به‌طور خلاصه و کاربردی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

🔻تدقیق مشخصات ثبتی ملک با وضعیت مکانی ملک 
🔻تثبیت پلاک ملک موردنظر در موقعیت خود 

🔻به دست آوردن مساحت دقیق در حد سانتیمتر مربع 
🔻عدم تعارض و تجاوز و جابجایی با سایر پلاک‌ها 

🔻کاهش اختلافات ملکی با مختصات یکپارچه 
🔻تسهیل جانمایی و تطبیق املاک 

🔻امکان بررسی وضیعت دقیق موقعیت املاک 
🔻موردنیاز جهت درج در سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست سند مالکیت اداره ثبت 

✳️تفکیک اراضی چیست؟

هر زمانی که یک ملک دارای مالکین با سهم های برابر یا نابرابر داشته باشد برای مشخص شدن سهم هر فرد، ملک به قطعات کوچک تر تقسیم بندی می شود که به این شرایط تفکیک اراضی گفته می شود. در واقع تفکیک اراضی جدا سازی زمین به قطعات کوچک تر و صادر شدن سند مالکیت برای هر قطعه به صورت مجزا می باشد.

به مدیریت:مهندس شعبانی

 

 

انجام کلیه امور نقشه برداری مهندس شعبانی در گیلان , نقشه برداری مهندس شعبانی در گیلان , نقشه برداری در گیلان , انجام کلیه امور نقشه برداری در گیلان , تفکیک اراضی در گیلان , توپوگرافی در گیلان , آموزش نقشه برداری در گیلان , محاسبه حجم عملیات خاکی در گیلان ,