آیا روغن درخت چای آکنه را درمان می‌کند؟

آیا روغن درخت چای آکنه را درمان می‌کند؟

آیا روغن درخت چای آکنه را درمان می‌کند؟

اگر از علاقه‌مندان به آروماتراپی، داروهای جایگزین یا محصولات مراقبت از پوست و مو طبیعی باشید، احتمالاً با روغن درخت چای آشنا هستید. روغن درخت چای از برگ‌های گیاه Melaleucea alternifolia به دست می‌آید که بومی استرالیاست. طی سال‌ها از این روغن برای درمان عفونت‌های پوستی، عفونت‌های قارچی و زخم‌‌ها استفاده می‌شده است. امروزه نیز روغن درخت چای از ترکیبات مورد استفاده در صابون‌ها، شامپوهای بدن و شامپوها به شمار می‌رود. منابع زیادی می‌گویند که روغن درخت چای برای درمان آکنه مؤثر است. ولی، آیا واقعاً این طور است؟

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد میکروبی است

روغن درخت چای خاصیت ضد میکروبی از خود نشان می‌دهد که احتمالاً به همین خاطر است که از آن به عنوان روش طبیعی برای درمان آکنه یاد می‌شود. گفته می‌شود روغن درخت چای باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد که مسئول تشکیل آکنه هستند.
به تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیرات روغن درخت چای روی آکنه نیاز است. متأسفانه، تحقیقات کمی در این باره انجام شده‌اند پس، تأثیر واقعی روغن درخت چای روی آکنه هنوز نامشخص است. یکی از مطالعاتی که روغن درخت چای را با بنزویل پرکسید مقایسه کرده است، نشان می‌دهد که روغن درخت چای هم آکنه التهابی و هم غیر التهابی را بهبود می‌بخشد. روغن درخت چای به اندازه بنزویل پرکسید مؤثر نیست و به زمان بیشتری برای تأثیرگذاری نیاز دارد. ولی، روغن درخت چای بر خلاف بنزول پرکسید باعث خشکی، لایه‌برداری و پوسته‌ریزی نمی‌شود. اگرچه نتایج امیدوارکننده به نظر می‌رسند ولی، به تحقیقات بیشتری برای قرار دادن روغن چای در فهرست روش‌های درمان آکنه نیاز است.

اگر معتقد به روش‌های طبیعی هستید، روغن درخت چای می‌تواند مفید باشد

آیا تنها معتقد به استفاده از روش‌های طبیعی برای پوست خود هستید؟ پس، روغن درخت چای احتمالاً بهترین انتخاب طبیعی برای درمان آکنه شماست. روغن اساسی درخت چای را قبل از استفاده باید رقیق کرد. اکثراً رقیق کردن روغن درخت چای با روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین را توصیه می‌کنند ولی، مراقبت باشید این روغن‌ها ممکن است منجر به بسته شدن منافذ پوست و تشدید آکنه شوند. در عوض، ممکن است تصمیم بگیرید محصول مراقبت از پوستی را خریداری کنید که حاوی روغن درخت چای است. اگر این کار را انجام می‌دهید، جعبه محصول را مطالعه و محصولی را انتخاب کنید که حاوی روغن درخت چای به صورت ترکیب فعال است.

روش‌های درمان اثبات شده هنوز هم بهترین انتخاب هستند

اگر آکنه شما بیشتر از جوش‌هایی گهگاهی است که به وجود می‌آیند و مداوم است، روغن درخت چای مؤثرترین روش نخواهد بود. بهتر است از محصولات ضد آکنه OTC اثبات شده مانند بنزویل پرکسید یا داروهای تجویزی متخصص پوست استفاده کنید.

منبع:راسخون